کد مطلب: ۳۶۷۴۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی ۳ درصدی بورس در آخرین هفته فروردین

بازدهی 3 درصدی بورس در آخرین هفته فروردین

بازار سهام در آخرین هفته از فروردین ماه سال جاری توانست با بازدهی مثبت قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود و رکورد جدیدی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 3 درصدی، حدود شش هزار واحد افزایش یافت.

بازار سهام در آخرین هفته از فروردین ماه سال جاری توانست با بازدهی مثبت قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود و رکورد جدیدی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی سه درصدی، حدود شش هزار واحد افزایش یافت.

65

در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

شاخص کل بورس پس از رشد 4.7 درصدی طی هفته گذشته، در اولین روز از هفته جاری نیز مثبت ظاهر شد و رکورد جدید بر جای گذاشت. در پایان جریان معاملات، شاخص با رشد بیش از 1200 واحد، در سطح 195 هزار و 202 واحد قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی در این روز، گروه‌های سیمان و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند. گروه سیمان با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام توانست در این روز با بازدهی مثبت، رکورد تاریخی به ثبت برساند و برای اولین بار در سطح ۱۹۶ هزار واحد قرار گیرد.

شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی بازار با افت بیش از ۱۰۰۰ واحد مواجه شده بود، کم کم با فروکش شدن هیجانات روند بهبود به خود گرفت و در نهایت با بازدهی مثبت شاخص به کار خود پایان داد. در پایان جریان معاملات، شاخص کل با رشد بیش از ۸۰۰ واحد معادل ۰٫۴۵ درصد همراه شد و در سطح ۱۹۶ هزار و ۸۴ واحد قرار گرفت.

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار بورس، گروه زغال‌سنگ و سایر معادن بودند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام توانست با بازدهی ۲٫۹ درصدی رکورد تاریخی دیگری به ثبت برساند و با رشد ۵۷۲۱ واحدی شاخص کل بورس برای اولین بار از سطح ۲۰۰ هزار واحد عبور کند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

پس از بازدهی مطلوب بورس در روز قبل، بازار سهام، در روز سه‌شنبه کم‌رمق و نوسانی ظاهر شد، به‌طوری که شاخص کل بورس که تا سطح 202 هزار و 500 واحد رشد کرده بود با یک عقبگرد، در نهایت به رشد 84 واحدی بسنده کرد و در کانال 201 هزار واحد باقی ماند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام، در آخرین روز هفته جاری با فروش‌های سنگین سهامداران مواجه و موجب افت شاخص کل شد، به‌طوری که شاخص کل بورس که روز قبل تا سطح 201 هزار واحد پیش رفته بود با یک عقبگرد دو هزار واحدی، در سطح 199 هزار و 918 واحد قرار گرفت و نتوانست از سطح 200 هزار واحد عبور کند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 5940 واحدی معادل 3.06 درصد از 193 هزار و 978 واحد به 199 هزار و 918 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.