کد مطلب: ۳۱۳۴۹۹

بانک مسکن: متقاضیان مسکن مهر را جریمه نمی‌کنیم

بانک مسکن: متقاضیان مسکن مهر را جریمه نمی‌کنیم

در حالی بانک مسکن مدعی شده که در زمان فروش اقساطی واحد مسکن مهر متقاضیان را جریمه نمی‌کند که متقاضیان این طرح همچنان از اعمال جریمه دیرکرد تحویل واحدهای خود از سوی برخی شعب این بانک خبر می‌دهند.

مدیریت امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با ارسال پاسخی به خبر دریافت جریمه دیرکرد در زمان فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر واکنش نشان داد. متن این پاسخ در ادامه می‌آید؛

به گزارش تجارت‌نیوز، به استحضار می‌رساند حسب مصوبات کمیته اصلی مسکن مهر، مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات پرداختی از محل خط اعتباری مسکن مهر 20 سال تعیین گردیده است.

فلذا بانک مراتب تمدید مدت قراردادهای مشارکت مدنی با لحاظ سرجمع مدت 20 سال، توسط واحدهای اجرایی اقدام و هیچگونه جریمه دیرکردی در دوران مشارکت مدنی از سازندگان اخذ نمی‌شود.

لیکن در مقطع فروش اقساطی واحدهای احداثی هیچگونه وجهی به صورت نقدی دریافت نمی‌گردد و صرفا اصل تسهیلات پرداختی به همراه سود متعلقه با نرخ یارانه‌ای بدون جریمه دیرکرد تقسط و فروش اقساطی می‌شود.

بدیهی است در صورت عدم پرداخت اقساط ماهیانه در مقطع فروش اقساطی توسط خریداران واحدها طبق دستورالعمل‌های ذی‌ربط ابلاغی مبلغ اقساط مشمول جریمه تادیه بازپرداخت می‌گردد.

بر خلاف ادعای بانک مسکن،‌در برخی شهرهای جدید اطراف تهران همچنان متقاضیان مسکن مهر را در زمان فروش اقساطی مسکن مهر و تحویل دفترچه اقساط جریمه می‌کنند. این کار در برخی مراکز استان نیز از سوی شعب این بانک مسکن انجام می‌شود و مشاهده شده که برخی متقاضیان مسکن مهر باید سودهای تا 25میلیون تومانی را در بازپرداخت وام این طرح پرداخت کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.