کد مطلب: ۴۵۰۳۳۹

با شروع هفته در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۲۷

با شروع هفته در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۲۷

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هفت میلیون و ۱۲۹ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تشدید تنش‌های آمریکا و چین در مورد جنگ تجاری، طلا برای چهارمین جلسه متوالی در معاملات روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین رقم سه هفته گذشته رسید.

به گزارش فارس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی پس از اینکه به بالاترین رقم از ۲۳ آوریل رسید، با ۱۱٫۳۴ دلار افزایش ۱۷۴۱٫۶۴ دلار فروخته شد. طلا طی این هفته تا به این لحظه نزدیک ۲ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

بررسی اقتصاد آمریکا همچنان تاثیر عمیق تر شیوع کرونا را نشان می‌دهد. این آمار نشان داد هفته گذشته ۲٫۹۸ میلیون آمریکایی دیگر درخواست دریافت مزیت‌های بیکاری را پر کرده‌اند.

یک بررسی رویترز نشان داد چشم‌انداز اقتصادی کوتاه مدت آشفته آمریکا، تیره‌تر شده است. هرچند که پیش‌بینی شده بهبود اقتصادی در نیمه دوم سال رخ می‌دهد، اما به آنچه امسال از دست داد، نزدیک نخواهد شد.

اکنون تمرکز بر روی آمار خرده‌فروشی است که به زودی منتشر می‌شود و نشان دهنده مقررات در خانه ماندن در مصرف کنندگان در آمریکا در ماه آوریل است.

طلا از محرک‌های گسترده بانک‌های مرکزی سود می‌برد، زیرا این فلز گران‌بها تا حد زیادی به عنوان پشتوانه علیه تورم در نظر گرفته می‌شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج‌شنبه ۱٫۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۰۴٫۷۲ تن رسید که بالاترین میزان در بیش از ۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۵۴ تومان‌ کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۶،۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۵۲ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۸،۲۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۱۲۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۰۶ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۶۵ هزار تومان و ۹۹۵ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت سکه دلچسب‌ نیست

  • ناشناس

    وجه نقدونقدینگی پولی دربازار کم شده قیمت ها حباب دارد‌ازواقعیت فاصله دارند‌ ( ازنظرعقلی صرف خریدنمی کند)

  • ناشناس

    طلا‌ بااین‌ قیمت راه‌‌ چند ساله را زده‌ پس نمیشه به این‌ قیمت‌ ها دیگه اعتماد‌کرد ما کاهش های بالا را از سکه‌ دیدیم قبلا

  • بی چاره درمونده

    به خداچخبره این قیمتاکجا میرن پاک مردیم وعرزوبدل،نه خونه ،نه ماشین نه مالی نطلایی،ای کاش ،،،

  • ناشناس

    دولت بنزین فروخته طلا خریده پس طلا گرون میشه ۱۰میلیون هدف دولته