فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۹۲۱۱

قیمت طلای ۱۸ عیار افزایش یافت/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

قیمت طلای ۱۸ عیار افزایش یافت/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

علی‌رغم کاهش قیمت اونس جهانی در پی بالا رفتن ارزش دلار، در بازار امروز قیمت طلا در بازار داخلی با افزایش همراه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز چهارشنبه، ۲۷ آوریل کاهش یافت زیرا دلار به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت فشار قرار داد.

بر اساس گزارش ایسنا ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹۰ درصد کاهش به ۱۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار پس از صعود به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۲۰ در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد در چین و انتظارات فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ‌ها باعث افزایش تقاضا برای دلار شد. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا در جلسه قبل حمایت شده بود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پوششی برای ترس از توقف رشد اقتصادی جهانی و افزایش تورم بودند. البته شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

دو عضو ناتو و اتحادیه اروپا اعلام کردند که روسیه روز چهارشنبه عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام ایالات‌متحده در روز سه شنبه سقوط کرد و نزدک شدیدترین سقوط یک روزه خود را از سپتامبر ۲۰۲۰ به ثبت رساند، در حالی که سهام‌های اروپایی ضرر خود را افزایش دادند زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر درآمدهای فناوری ایالات‌متحده و از کاهش رشد جهانی نگران بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۵۶ دلار رسید. پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۲ دلار و ۸۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۸۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۷ ادریبهشت تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۸ هزار و ۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۵۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۶ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۷۶ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۱۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۲۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۱ هزار ۳۷۴ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.