حجم ویدیو: ۱۰.۹۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۶ دانلود ویدیو

طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی پدیده شومی بود که هنوز پابرجاست

به گفته رئیس کل اسبق بانک مرکزی، با اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رخ داده، اما ریشه آن به طور کامل خشک نشده است.

محمد حسین حسینی- روز دوشنبه، هفتم خردادماه، مراسم سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محور «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» در مرکز همایش‌های بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی، با اشاره به این نکته که سرریز شدن کسری بودجه به تزارنامه نظام بانکی از عوامل ناترازی بانک‌هاست گفت: «علاوه بر این مساله، تسهیلات تکلیفی نیز علت‌العلل بسیاری از مشکلات نظام بانکی است که باید کنترل شود.»

او همچنین اظهار کرد با اینکه حذف ارز 4200 تومانی رخ داده، اما ریشه آن به طور کامل خشک نشده است. این نرخ پایین باعث می‌شود حقوق ایران در جوامع بین‌المللی ضایع شود و آمار و ارقام با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه شوند و کمتر از حد مورد قبول باشند.

مظاهری ضمن اشاره به مقارنت همایش مذکور با شروع مجلس دوازدهم توضیح داد: «بسیاری از نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم برای اولین بار است که در مجلس حضور دارند و بیشتر نمایندگان مجلس درک کاملی از علم اقتصاد ندارند. بنابراین پیش از اینکه مطالبات نمایندگان مجلس از بانک مرکزی آغاز شود، بانک مرکزی باید به آموزش و انتقال دانش به این نمایندگان اقدام کند.»

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.