حجم ویدیو: ۳۳.۱۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۵ دانلود ویدیو

گزارش میدانی «تجارت‌نیوز» از بازار گوشت در دومین قسمت «واچار»:

شهروندان ماهانه چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟/ قارچ و سویا جایگزین گوشت قرمز در سفره مردم

پس از اجرای طرح جراحی اقتصادی در دولت سیزدهم، گوشت قرمز به رکورددار تورم در کشور تبدیل و سرانه مصرف آن تقریباً نصف شد. تجارت‌نیوز در دومین قسمت از برنامه «واچار» با حضور در سطح شهر قدرت مردم برای خرید گوشت قرمز را بررسی کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

گرچه دولت سیزدهم با وعده بزرگ‌کردن سفره مردم روی کار آمد، اما تورم کالاهای خوراکی، ازجمله گوشت قرمز در دوره حیات این دولت رکوردهای تاریخی از خود برجای گذاشت. 

آن‌طور که داده‌های رسمی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، قیمت گوشت قرمز در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، در محدوده 141 هزار تومان قرار داشت، اما طبق آخرین داده‌ها، در خرداد 1403 از 650 هزار تومان هم عبور کرد تا رشد 4.6 برابری را در کمتر از سه سال به ثبت برساند.

به دنبال رشد نجومی قیمت گوشت قرمز، بسیاری از شهروندان حتی در اقشار متوسط جامعه قدرت خرید خود را از دست دادند و سرانه مصرف گوشت در کشور به کمتر از نصف دهه 90 رسید. 

حال آن‌طور که شهروندان در دومین قسمت برنامه «واچار» و پرسش میدانی تجارت‌نیوز پاسخ داده‌اند، بسیاری از آن‌ها اقلامی نظیر قارچ و سویا را جایگزین گوشت قرمز کرده‌اند؛ اظهاراتی که در این ویدئو جزئیات آن آمده است. 

برای مشاهده اولین قسمت واچار گزارش مردم موافق ممنوعیت واردات لوازم خانگی هستند؟ را مشاهده کنید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.