خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۷۲۰۳

بدهی کشورهای اروپایی کاهش یافت

بدهی کشورهای اروپایی کاهش یافت

تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو از ۸۶.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸۶.۱ درصد در سال ۲۰۱۸، کاهش یافته است.

بدهی کشورهای عضو منطقه یورو، به ۸۶.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی آن‌ها کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز،به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا؛ تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو از ۸۶.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸۶.۱ درصد در سال ۲۰۱۸، کاهش یافته است. در بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز این نسبت از ۸۱ درصد به ۸۰.۸ درصد رسیده است.

وام‌های دریافتی معادل ۱۵.۷ درصد و ۱۳.۸ درصد از بدهی کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا بوده است. بدهی‌های ارزی نیز به ترتیب معادل ۳.۱ درصد در منطقه یورو و ۴.۲ درصد در اتحادیه اروپا عنوان شده است.

بدهی کشورهای منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ معادل ۹ تریلیون و ۸۹۸ میلیارد و ۲۶۴ هزار یورو و برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا معادل ۱۲ تریلیون و ۷۳۵ میلیارد و ۱۷۱ هزار یورو بوده است.

در بین کشورهای عضو، بیشترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به یونان با ۱۸۲.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۱۳۳ درصد، پرتغال با ۱۲۵ درصد، قبرس با ۱۱۰.۹ درصد و بلژیک با ۱۰۵.۴ درصد قرار دارند. ازسوی دیگر کمترین نسبت بدهی نیز متعلق به استونی با ۸ درصد است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۲۱.۷ درصد و بلغارستان با ۲۳.۱ درصد قرار دارند.

بیشترین افزایش نسبت بدهی در مقایسه با سه ماهه قبلی، مربوط به قبرس با ۹.۷ درصد، یونان با ۷.۴ درصد، انگلیس با ۰.۴ درصد و اسلواکی با ۰.۱ درصد و بیشترین کاهش مربوط به اسلوونی با ۸ درصد، مالت با ۶.۸ درصد، پرتغال با ۴.۶ درصد و اتریش با ۴.۳ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.