کد مطلب: ۲۶۰۸۸۷

برای پیوستن به «CFT» نباید شتابزده عمل کرد

برای پیوستن به «CFT» نباید شتابزده عمل کرد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم اروپا در خصوص برجام چه تعهدات و امتیازاتی به ایران می‌دهد و بعد درباره پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس تصمیم‌گیری شود.

اصغر سلیمی، درخصوص مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به «کنوانسیون مقابله با تمین مالی تروریسم(CFT)،» اظهار کرد: اصولا نمایندگان مخالف پیوستن ایران به این کنوانسیون نیستند، اما این عقیده را داریم که قبل از پیوستن باید کار کارشناسی انجام و جوانب امر بررسی شود و با عجله به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نپیوندیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: به خصوص در این برهه از زمان که بحث حفظ برجام و محک زدن اروپایی‌ها در این خصوص مطرح است باید احتیاط بیشتری کنیم؛ چراکه اروپا امتیاز می‌گیرد، اما امتیاز خاصی به ایران نمی‌دهد. باید ببینیم اروپا در خصوص برجام چه تعهدات و امتیازاتی به ایران می‌دهد و بعد درباره پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس تصمیم‌گیری شود. بنابراین نظر مجلس این است که در این خصوص شتابزدگی نباشد و منافع ملی را مد نظر قرار دهیم تا خدای ناکرده لایحه‌ای تصویب نشود که دچار مشکل شویم. بنابراین با نظر نمایندگان، لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم دو ماه به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل احتیاط نمایندگان در این خصوص این است که گروه‌های آزادی بخشی مانند حزب‌الله، حماس، حشد الشعبی و انصارالله یمن از نظر معنوی و فکری مورد حمایت ایران اسلامی هستند و اگر بحث تروریسم پیش بیاید ممکن است بر طبق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم این گروه های آزادی بخش نیز جز گروه‌های تروریستی قرار بگیرند و در این صورت ایران نمی‌تواند به آنان کمک کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این‌گونه باشد و ایران به این کنوانسیون بپیوندد در واقع خود را دچار خود تحریمی می‌کنیم. پس باید کار کارشناسی انجام شود و با فرصتی که در اختیار دستگاه دیپلماسی قرار دارد بحث مذاکره با گروه 1+4 را انجام دهند تا بعداً بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم. بعد از بررسی اگر مشکلی نباشد هیچ منعی برای پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم وجود ندارد.

وی گفت: در کل اگر بتوانیم به قراردادهای بین‌المللی ملحق شویم بهتر است، اما قبل از آن باید جوانب امر بررسی شود.

انتهای پیام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.