کد مطلب: ۴۹۵۳۱۶

واریز یک هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی، بورس را تکان داد

واریز یک هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی، بورس را تکان داد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 2.6 درصدی با قدرت وارد کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی شد. شاخص کل هم‌وزن نیز 2.3 درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 2.6 درصدی با قدرت وارد کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی شد. این رشد در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن نیز 2.3 درصد افزایش داشت.

در جریان معاملات امروز که در آن فملی به دلیل مجمع فوق‌العاده متوقف بود، سه نماد فارس، شستا و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که در فرابورس نیز مارون، بپاس و آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد 2.9 درصدی شاخص فرابورس داشتند.

همچنین ارزش معاملات امروز بورس 16 هزار میلیارد تومان بود که طی داد و ستد بیش از 16 میلیارد سهم به ثبت رسیده بود.

سه گروه خودرو، بانک و فراورده‌های نفتی نیز امروز بیشترین ارزش معاملات بورس را به نام خود ثبت کردند و نمادهای وتجارت‌، خودرو و شستا نیز پرمعامله‌ترین نمادهای بورسی بودند.

بازار سهام امروز را با یک خبر بسیار خوب به پایان رساند و آن واریز شدن یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود. خبری که در دقایق پایانی بازار موجب تقویت صف‌های خرید و بهتر شدن معاملات شد.

ورود قدرتمند شاخص کل به کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی این نوید را به معامله‌گران می‌دهد که تا پایان هفته شاخص کل حتی کانال یک و نیم میلیونی را فتح کند.

مهمترین اتفاقات بورس را در این ویدئوی تجارت‌نیوز ببینید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان شما خیلی بد بین هستید البته حق میدم دولت زیاد دروغ میگه اما این سرمایه ی ورودی خیلی برای دولت مفید هست چون از سرمایه ی خودش حفاظت میشه حداقل اگر خدا بخواد این سرمایه به لطف خدا تا ۲۵۰۰ کمک می کنه.
    پر سود باشید.

  • ناشناس

    این رو برای بازارگردانی وارد کردن و نرفتن باهاش سهام بخرن ک این تیترو میزنید سم نپاشید. وقتی صف فروش قفل شه اونموقع وارد عمل میشن

  • ۰۰۰۰

    تورا خدا رسیدگی کنید کل سرمایمون رفته

  • ناشناس

    سلام یکی از کارگزاری آگاه خبر بگیره چرا کزینه لغو فروش سهام عدالت فعال نشده

  • ناشناس

    دلتونو خوش کنین بااین اقتصاد??

  • ناشناس

    متاسفانه چيزي كه بارزتر شده فروش حقوقي هاست و بنظر ميرسه دولت از يك دست ميده و از دست ديگه داره ميگيره ….

  • ناشناس

    صد برابرشو میکشن بیرون

  • یک ایرانی اصیل

    اولا منت سر سهامدار نزارند روزی چند برابر ایم مبلغ گردش داره 1000 میارد مثل پول خرد یه روزه است برا بورس دوما حالا که استارت زده اومدند چند برابر اون را ببرند فقط مردم هوشیار باشند و حد سود و زیان در نظر بگیرد به سود رسیدند سیو سود کنند تا مثل سه ماه پیش دولت نامرد با تزریق شارپی سهام بازار خالی نکنه .

  • ناشناس

    تا پولمون نگیریم آروم نمیگیگیریم

  • علی

    دوستان دسبحاح خریدم دو ماهه باز نمیشه تازه واردم چیکار کنم سبز شه؟ لطفا راهنمایی کنید