کد مطلب: ۳۹۶۹۳۰

گزارش تجارت‌نیوز از اتفاقات اقتصادی امروز:

همه بازارها صعودی شدند / بورس دقیقه ۹۰ نجات یافت و دلار فعلا احیا شد / دولتمردان به دنبال ثبات

همه بازارها صعودی شدند / بورس دقیقه 90 نجات یافت و دلار فعلا احیا شد / دولتمردان به دنبال ثبات

روند بازارها در امروز مثبت بود. بورس با وجود ریزش شدید در ساعات اولیه اما دقایق پایانی کار احیا شد. دلار برخلاف روند هفته اخیر مثبت شد و قیمت طلا به مانند دیروز یک روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.9 درصد افزایش، 11 هزار و 200 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با 26 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 50 هزار رسید.

طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با هزار تومان افزایش با قیمت 408 هزار و 900 تومان معامله شد.

در همین حال قیمت نفت اندکی افزایش یافت. با انتشار داده‌های موسسه نفت آمریکا مبنی بر کاهش بیش از میزانِ انتظار ذخایر نفت این کشور، نفت خام برنت در معاملات امروز با رشد 0.7 درصدی مواجه شد و به ۵۹٫۹۲ دلار رسید.

اما امروز بورس چه وضعیتی داشت؟ بازار سهام در آخرین روز هفته اول شهریور ماه، کار خود را درحالی با افزایش 204 واحدی به پایان رساند که تحت تاثیر انتشار خبر زمان آغاز اصلاح قوانین و مقررات بازار پایه نوسانات پرتعدادی را تجربه کرد.

شهریور

بورس امروز هم یک روند صعودی داشت.

در عین حال امروز مقامات دولتی هم اظهارنظرهای متعددی درباره وضعیت اقتصاد داشتند. رئیس جمهور امروز گفته است: وظیفه دولت سر دادن شعار نیست، وظیفه اصلی دولت کار و تلاش و خدمت به مردم است و باید این اقدامات را به مردم گزارش دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور هم امروز عنوان کرد: آنچه آمریکایی‌ها در بحث ملاقات مطرح می‌کنند، همواره گفته‌ایم، ملاقات برای ملاقات مشکلی حل نمی‌کند بلکه این ملاقات‌ها باید با هدف باشد و تا زمانی که اعتماد نباشد و اهداف محقق شود، صحبت از ملاقات، صحبت صحیحی نیست.

توصیه‌های امروز رئیس کل بانک مرکزی هم امروز قابل توجه بود. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قیمت کالاها به دلیل چسبندگی کاهش نیافته است، گفت: بازار ارز و سکه نوسان و ریسک دارد، به مردم گفتم در این بازار سرمایه‌گذاری نکنند و مردم اگر در بازار سرمایه یا در بانک سرمایه‌گذاری کنند ضررش خیلی کمتر خواهد بود.

وزیر نفت نیز دیگر عضو کابینه دولت بود که امروز سخنانی را مطرح کرد. بیژن زنگنه با بیان اینکه پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را تجربه خواهد کرد، گفت: قطعا ما به صادرات نفت خود ادامه خواهیم داد و در صورت توافق احتمالی حتی سه روز هم طول نمی‌کشد که می‌توانیم تولید نفت کشور را به حداکثر برسانیم.

بهرام پارسایی، نماینده مجلس هم امروز سخنان قابل تاملی داشت. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت می‌زند ، گفت: فساد گسترده در صنعت خودروسازی موضوعی غیرقابل انکار است باید دید مجموعا ۸۰ هزار میلیارد تومان خودروسازان کجاست؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این ورشکستگی و هر روز تعطیل شدن کارخانجات مگه میشه که بورس رشد داشته باشه اینا همه ش الکی و دروغه محضه.

  • ایرانی

    ترخدا جلوی این دلالها را بگیرید اینها نمی گذارن دلار بیاید پایین فقط فکر جیب عوضی شان هستند به فکر مردم و ارزش پول ملی نیستند

    • ناشناس

      دلال؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورتون کدوم دلاله؟؟؟؟؟؟دولت یا دلال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟