کد مطلب: ۳۲۶۱۷۷

بیش از ۶٠ درصد معاملات مسکن سوداگرانه است

بیش از ۶٠ درصد معاملات مسکن سوداگرانه است

رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن با هدف توقف فعالیت های سوداگرانه تاکید کرد و گفت:بیش از ۶٠ درصد معاملات مسکن سوداگرانه است.

محمدرضا رضایی با انتقاد از وضعیت بازار مسکن در ماه‌های اخیر، گفت: متاسفانه بازار مسکن با حباب بی‌سابقه‌ای مواجه شده که دیگر تسهیلات مسکن کمکی به خانه دار شدن متقاضیان نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۶٠ درصد معاملات مسکن به صورت کاذب و با هدف سوداگری در حال انجام است، افزود: باید بدانیم که معاملات صوری و کاذب به افزایش حبابی نرخ مسکن دامن زده است.

وی با بیان اینکه دولت باید با اهرم‌های مختلف از خرید و فروش کاذب مسکن جلوگیری کند، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی برخی پول های کلانی به جیب زده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی موافق افزایش هیچ گونه مالیاتی نیستیم، گفت: اکنون اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن لازم است زیرا به خریدوفروش فروش های کاذب و سوداگری در این بخش پایان می‎دهد.

وی همچنین از رایزنی و تعامل کمیسیون عمران مجلس با تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: باید مسیر خانه دار شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه و همچنین خانه اولی‌ها هموار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مجلس همچنین به دنبال افزایش سرمایه بانک مسکن با هدف ارتقا قدرت تسهیلات‎دهی این بانک است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایجاد شرایط لازم برای همکاری بانک‌هایی غیر از مسکن و ملی در پروسه تسهیلات دهی در بخش مسکن نیز از دیگر اولویت‌های است که در نشست مشترک مجلس و تیم اقتصادی دولت پیگیری می‌شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.