کد مطلب: ۵۷۴۵۶۱

ادعای تامین اجتماعی در مورد نبود تاخیر در پرداخت مستمری‌ها

ادعای تامین اجتماعی در مورد نبود تاخیر در پرداخت مستمری‌ها

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تاخیر در پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال انتشار خبری مبنی بر تاخیر در پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تاُخیر در پرداخت مستمری مردادماه بازنشستگان به دلیل تعطیلی چند روزه کشور، به اطلاع می‌رساند در پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی هیچگونه تاُخیر و توقفی ایجاد نشده است و منظور وزیر محترم، ایجاد تاخیر در سایر صندوق‌های بازنشستگی که منابع مالی آن‌ها از محل بودجه کل کشور تامین می‌شود بوده است.

اطلاعیه افزوده است که این سازمان بر اساس برنامه‌ریزی دقیق منابع و مصارف سالیانه و ماهیانه مندرج در بودجه سالیانه، طبق روال گذشته علیرغم مشکلات، با اتکا به منابع داخلی اعم از وصولی (درآمد) ماهیانه، سود سهام سازمان در شرکت‌ها (حدود ۵ درصد کل منابع) و وصول مطالبات از اشخاص از جمله دولت، مستمری را در موعد مقرر (حتی روز‌های تعطیل) واریز کرده است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته، بازنشستگان از تاخیر در پرداخت حقوق خود خبر می‌دادند. آنها اما امروز از آغاز پرداخت حقوق مرداد خود خبر دادند؛ از قرار معلوم پرداخت‌ها عصر روز اول شهریور، براساس حروف الفبا آغاز شده است.

این در حالی است که وزیر کار علت تاخیر چندروزه را تعطیلی‌های کرونا اعلام و آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان را تایید کرد ( ایلنا ).

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق‌ها چه بود؟

روز گذشته، اخبار دریافتی از کارکنان و بازنشستگان برخی ارگان‌های دولتی نظیر وزارت آموزش و پرورش، حاکی از آن بود که حقوق پرداختی مرداد آنها به حساب این افراد واریز نشده بود.

مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این مورد به باشگاه خبرنگاران جوان گفتند که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده است و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه‌ای برای واریز حقوق وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

مسئولان این سازمان پیگیری دقیق‌تر را به خزانه‌داری کل‌کشور ارجاع دادند، در عین حال مسئولان صندوق بازنشستگی گفته بودند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق را از سازمان برنامه و بودجه می‌گیرند اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تاخیر در پرداختی‌ها شده بود.

ایلنا ، نیز در مورد تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری اعلام کرده بود که تعطیلات ۶ روزه کرونایی، مشکلاتی را برای پرداخت حقوق بازنشستگان به وجود آورد.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق‌ها از طریق خزانه تامین می‌شود که این مبلغ با تاخیر از سوی خزانه کشور به صندوق بازنشستگی پرداخت شد.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Majid

    سلام.بحث حقوقها یکطرف بحث اینکه افزایش۳۹درصدی که دولت اعلان کرده راچراپرداخت نمی نماییدفقط کشوری ولشگری راافزایش میدهیدبمحض ایتکه مبلغی را جهت افزایش حقوق اعلام مینماییداول لشگری وکشوری درماه اول پرداخت میشودوتامین اجتماعی چه گناهی کرده اند که ۵الی شش ماه بعدمیخواهیدپرداخت کنیدانهم باهزارمنت کهه بودجه نیست

    • ناشناس

      مجید جان کاربر گرامی اگر لطف کنی یه مقداری صبر کنید تا گند کاری های دولت قبلی پاک بشن و یحتمل این گروه مثل قبلی ها شاید ناکار آمد و نالایق نباشند که اگر اون طور مثل قبلی ها باشند.هیچ امیدی نیست. گفتمان برنامه بودجه را از آبان ۹۹ دیدی و شنیدی که بجز چماق بر سر مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی گویا کاری نداشتند. حال یکی دو ماه صبر احتیاج است تا کیفیت و کمیت این دولت مشخص شود از صبوری همکاران و همکاران سپاسگزارم. عامو

  • ناشناس

    سلام متاسفانه حقوق شهریور ماه هنوز پرداخت نشده مال تامین اجتماعی