کد مطلب: ۷۵۷۱۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی کگهر / عملکرد ضعیف در دی‌ماه ۱۴۰۱

تحلیل بنیادی کگهر / عملکرد ضعیف در دی‌ماه 1401

بررسی گزارش عملکرد ماهانه کگهر نشان می‌دهد مقدار فروش شرکت در این ماه نسبت به آذر امسال و دی سال گذشته به ترتیب 68 و 51 درصد افت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سنگ‌ آهن گهرزمین در بهمن‌ماه سال 1383 به منظور تکميل زنجيره توليد و توسعه و افزايش برداشت‌های اقتصادی از منابع معدنی کشور در منطقه معدنی گل‌گهر در استان کرمان، تاسیس و ثبت شد.

موضوع اصلی فعالیت شرکت شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و توليد کنسانتره، گندله و فولاد از آن می‌شود.

گفتنی است سهام کگهر در آذرماه سال 97 با قیمت 680 تومان برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

سرمایه این شرکت در زمان عرضه اولیه هزار و 230 میلیارد تومان بوده که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به دو هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

کگهر با ارزش بازاری 108 هزار و 375 میلیارد تومان در گروه استخراج کانه‌های فلزی معامله می‌شود.

شركت معدنی و صنعتی گل‌گهر با در اختیار گرفتن بیش از 28 درصد از سهام «کگهر» بزرگترین سهامدار عمده شرکت سنگ آهن گهرزمین تلقی می‌شود.

شركت گروه سرمايه‌گذاری اميد و شركت سرمايه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز هر یک 26.25 و 18.93 درصد از سهام این شرکت را تحت مالکیت خود درآورده‌اند.

عملکرد کگهر در دی‌ماه چطور بود؟

گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به دی 1401 شرکت سنگ آهن گهرزمین نشان می‌دهدکه مقدار تولید این شرکت در دی‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 1400 حدود 21 درصد کاهش داشته است.

همچنین شرکت در این ماه توانست دو میلیون 198 هزار تن از محصولات خود را تولید کند که در مقایسه با آذر کاهشی معادل 21 درصد را تجربه کرده است.

مقدار فروش این شرکت نیز در این ماه نسبت به آذر امسال و دی سال گذشته به ترتیب 68 و 51 درصد افت داشته است.

از طرفی کگهر در این دوره یک ماهه موفق شد هزار و 535 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برساند که در مقایسه با ماه گذشته و دی‌ماه سال 1400 حدود 61 و پنج درصد کاهش داشته است.

کگهر گزارش یک ماهه دی

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.