کد مطلب: ۱۸۶۵۶۳

تداوم رشد عملکرد بندر رجایی در سال ۹۶

تداوم رشد عملکرد بندر رجایی در سال ۹۶

آمارهای جدید ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که بزرگترین بندر تجاری ایران در ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری عملکرد روبه‌رشد خود را ادامه داده است.

بر این اساس جابه‌جایی محموله‌های کانتینری به عنوان یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت بندر شهید رجایی در ۹ ماهه سال جاری به حدود دو میلیون PEU کانتینر رسیده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حوزه کانتینرهای ترانشیپی نیز رقم جابه‌جا شده در بندر شهید رجایی به حدود ۲۰۰ هزار PEU رسیده که در پنج ماهه اخیر رشدی ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین این بندر در دو حوزه صادرات و واردات آماری مشابه به ثبت رسانده است. جابه‌جایی کانتینر صادراتی رشدی ۱۳ درصدی و کانتینرهای وارداتی نیز رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

با توجه به اینکه بندر رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود، بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری کل ایران از طریق این بندر جابه‌جا می‌شود.

در کنار بندر رجایی، بندر نوشهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنادر شمالی ایران نیز آمار قابل توجهی از خود به ثبت رسانده تا جایی که میزان صادرات کالا در ۹ ماهه امسال در این بندر افزایشی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

با توجه به تبدیل شدن نوشهر به یک منطقه ویژه اقتصادی به نظر می‌رسد این بندر با استفاده از بازارهای بین‌المللی به طور خاص با کشور روسیه امکان تداوم حرکت رو به رشد خود را که از چند سال قبل آغاز شده خواهد داشت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.