کد مطلب: ۷۵۲۱۶۶

تعطیلی پنجشنبه ها در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

تعطیلی پنجشنبه ها در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش و مدیریت مصرف گاز تعطیلی پنجشنبه ها را در این شهر تصویب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس بخشنامه جدید اداره کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه ها در این استان تعطیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها در این استان خبر داد.

علیرضا نیکروز در این رابطه گفت: تمامی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان پنجشنبه‌ ها تعطیل هستند.

وی افزود: به منظور مدیریت و کاهش مصرف گاز، پنج شنبه‌ ها در استان تعطیل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این تصمیم از این هفته تا پایان بهمن ماه اجرایی می‌شود ضمن اینکه در ساعات کاری روزهای هفته تغییری ایجاد نمی‌شود.

نیکروز بیان کرد: در خصوص تعطیلی بانک‌ها و دانشگاه‌ها دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها و شورای دانشگاه‌های استان تصمیم گیری خواهد کرد.

تعطیلی پنج شنبه ها اجرایی می‌شود؟

لایحه تعطیلی دو روزه آخر هفته‌ها با چند تبصره تدوین شد. اما همچنان نکات کلیدی در این مدون معیوب هستند و ممکن است تجربه تلخی را به همراه بیاورند. از سوی دیگر این طرح فواید زیادی به ویژه برای گردشگری دارد.

لایحه «آخر هفته ۲روزه» با دو نقص فنی، تدوین شد. برنامه «تعطیلی سراسری پنج‌شنبه» و «کاهش ۵/ ۱ساعت کار هفته»، اگر به همین شکل تصویب شود، تجربه تلخ «دورکاری کرونایی» و از آن بدتر، «افزایش مرخصی زایمان»، این بار برای «تعطیلات آخرهفته» تکرار می‌شود. مطابق این لایحه، همه کارکنان دولتی و خصوصی مشمول کاهش ساعت‌کار هستند؛ اما «پنج‌شنبه» همچنان در برزخ است.

ساماندهی تعطیلات آخر هفته دو روزه اگرچه فی‌‌‌نفسه لازم و ضروری است اما مانند تجربه مرخصی زایمان درباره مشمولان کاهش ساعت کاری با ابهامات بسیاری همراه است. از این رو تعطیلی پنج‌شنبه‌‌‌ها با دو نقص فنی همراه می‌شود. هیات وزیران در ۱۸ آبان به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ را به تصویب رساندند تا «تعطیلی پنج‌شنبه‌‌‌ها» و کاهش ساعات کاری را کلید بزنند. به این صورت که تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش یابد و در عین حال از ساعت کاری در حدود ۵/ ۱ ساعت در طول هفته بکاهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.