کد مطلب: ۱۷۲۶۱۶

توافق کاهش تولید به سود منافع ملی ایران است

توافق کاهش تولید به سود منافع ملی ایران است

تحلیلگر موسسه او‌سی‌پی پالِسی‌سنتر گفت: سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال ۲۰۱۸ است.

فرانسیس پرین، تحلیل‌گر موسسه او‌سی‌پی پالِسی‌سنتر گفت: سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال 2018 است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی معتقد است، در حال حاضر سقف اوپک ایران را از تولید نفت با حداکثر ظرفیت (3.8 میلیون بشکه در روز) منع نمی‌کند و موجب تقویت قیمت‌ها نیز شده است.

این کارشناس مسائل نفتی گفت: ایران اجازه یافته تا روزانه 3.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، که معادل ظرفیت فعلی تولید نفت این کشور است. همچنین باید یادآوری کرد که سقف تولید اوپک و سهمیه تولید کشورها تنها نفت خام را شامل می‌شود و میعانات گازی مشمول هیچ محدودیتی نیست و ایران نیز یکی از تولیدکنندگان مهم میعانات گازی به شمار می‎رود. بنابراین کاهش تولید و تمدید توافق اوپک به سود منافع ملی ایران است.

وی خاطرنشان کرد که در میان‌مدت، ایران طبیعتا تولید و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، اما فعلا این کشور از تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش حمایت می‌کند.

اوپک قرار است روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه دهد و به همراه تولیدکنندگان غیراوپکی از جمله روسیه در مورد تمدید توافق کاهش تولید بعد از مارس 2018 تصمیم‌گیری کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.