کد مطلب: ۴۴۲۴۶۰

توافق رسمی روسیه، آمریکا و عربستان در مورد کاهش تولید نفت

توافق رسمی روسیه، آمریکا و عربستان در مورد کاهش تولید نفت

مسکو، واشنگتن و ریاض رسما برسر کاهش میزان تولیدات نفتی توافق کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرنگار المیادین در مسکو از توافق رسمی روسیه، آمریکا و عربستان در مورد کاهش میزان تولید نفت خبر داد.

ریان استون، کمیسر هیئت هماهنگ کننده توسعه میادین نفتی در ایالت تگزاس آمریکا این خبر را در توئیتر خود منتشر کرده است.

در پیام توئیتری ریان استون آمده است: «الآن با دونالد ترامپ و همچنین نمایندگان عربستان و روسیه صحبت کردم. گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتیم و این افتخار را دارم که اعلام کنم ما به توافق رسمی دست یافتیم.»

شب گذشته کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره کاهش سطح تولید نفت خام رایزنی کرده است.

کرملین گزارش داد که ۲ طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر سر ادامه تماس‌ها در خصوص کاهش تولید نفت به توافق رسیده‌اند.

همچنین رئیس‌جمهور مکزیک از توافق با همتای آمریکایی خود برای کاهش تولید روزانه نفتی خود برای کمک به ثبات بازار جهانی خبر داد.

پیش از این نیز وزاری عضو گروه ۲۰ مذاکراتی را در خصوص ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت و تعیین سرنوشت نهایی توافق جهانی کاهش تولید نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا صورت داده اند.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.