کد مطلب: ۶۶۸۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولید مشترک خودرو ایران و روسیه/ رنو با واسطه به ایران باز می‌گردد؟

تولید مشترک خودرو ایران و روسیه/ رنو با واسطه به ایران باز می‌گردد؟

روز گذشته اخباری مبنی بر تولید خودرو با همکاری ایران و روسیه منتشر شد. آیا پلتفرم مشترک تولید می‌شود؟ کیفیت و قیمت خودروها بهبود می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش اخباری مبنی بر واردات خودرو از روسیه منتشر شد. اما با توجه به اینکه صنعت خودروسازی روسیه پیشرفته نیست و خودروهای روسی مانند خودروی لادا تکنولوژی چند دهه قبل را دارد، حدس و گمان‌هایی در رابطه با همکاری سیاسی ایران و روسیه صورت گرفت.

اما اکنون بار دیگر اخباری مبنی بر همکاری خودرویی ایران و روسیه منتشر شده است.

در نشست‌هایی جداگانه، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با وزیر مسکن روسیه و وزیر تجارت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مدیرعامل آوتاباس و وزیر سابق حمل و نقل روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها مذاکراتی برای صفر شدن تعرفه واردات گندم و روغن صورت گرفت و بر تولید مشترک خودرو در ایران توافق شد.

همچنین دو طرف در موضوع احداث شهرک ها و مناطق صنعتی مشترک و نیز استفاده از ظرفیت شهرکهای موجود برای تجارت آزاد و تولیدات مشترک بحث و تبادل نظر کردند. ( صداوسیما )

چه نوع همکاری در انتظار صنعت خودرو است؟

این دو کشور چه نوع همکاری برای تولید خودرو می‌کنند؟

فربد زاوه ،کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: جزئیات این دیدار همچنان مشخص نشده است. اما به نظر می‌رسد شرکت رنو از طریق خط تولید خود در روسیه به نام لوگان برخی از محصولات، مثل ال۹۰ را در ایران تولید و به بازار عرضه کند.

خودروهای روسی کیفیت دارند؟

او افزود: خودروسازی این کشور سال‌هاست که تعطیل شده است و بدون کمک کشورهای غربی حرفی برای گفتن ندارد. این صنعت محدود به مونتاژ خودروهای برندهای دیگر است و تکنولوژی خاصی ندارد. البته این عقب‌ماندگی در حوزه تکنولوژی مربوط به همه حوزه‌های صنعت روسیه است.

زاوه توضیح داد: قیمت تمام خودروها در ایران به صورت سرکوب‌شده اعلام می‌شود. پس پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای مشترک ایران و روسیه به همین شکل اعلام شود. اما نکته‌ قابل توجه این است که به نظر نمی‌رسد این خودروها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت خودرو درایران سرکوب شده اعلام میشود یعنی چه؟ یعنی قیمت بسیار پایین تراز قیمت جهانی است مثل بنزین ونان وروغن و غیره..مثلا پراید باید یک. میلیارد بشود.من که دارم شاخ درمیارم شمارا نمیدونم

  • ناشناس

    چه شود ، کوری اساکش کور دگر شود، انگار رفته با آلمان ماشین بسازه

  • ناشناس

    خودروسازی سرکوب نشده، مردم سرکوب شدند

  • ناشناس

    جالبه که نوشتن بعید میدونن خودرو روسی مورد استقبال ایرانی قرار بگیره!! آخه ایرانیه بدبختی که من هستم وتن به سوار شدن به پراید اشغال رو میدم یعنی از ماشین روسی فراری خواهم شد! اندکی تفکر

  • ناشناس

    وقتی غربیهاحاضربه همکاری بامانیستن به بهانه ترس از آمریکا مجبوریم با چین یاروسیه معامله کنیم

  • حکمت بهمنی

    موتورهای روسیکه قبل از 25 سال پیش به ایران واردکرده بودند یادتان هست موتورسنگین خیلی بی کیفیت یک بار مصرف بدون لوازم یدکی افتضاح بود مواظب ماشیناش باشید

  • ناشناس

    ماشین های روسیه که دیگه از پراید(محصول کره ای) بدتر نیست؟