کد مطلب: ۶۵۷۷۴۹

ثبت‌نام دانش‌آموزان شروع شد

ثبت‌نام دانش‌آموزان شروع شد

ثبت‌نام دانش‌آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش: ثبت‌نام دانش‌آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

بر اساس گزارش صداوسیما ،‌ مجتبی هاشمی گفت: برای پایه های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس موردنظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت‌نام کنند.

برای ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست. ثبت‌نام این مقاطع در سامانه پادا انجام می‌شود. این دانش‌آموزان پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت‌نام می‌شوند.

هاشمی افزود: امسال ۱۶ میلیون دانش‌آموز خود را برای شرکت در کلاس‌های درس آماده می‌کنند. بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز نیز کلاس اولی هستند.

وی درباره تعیین محدوده‌بندی مدارس نیز گفت: محدوده‌بندی بر عهده ستادهای ثبت‌نام استانی و منطقه‌ای می‌باشد. احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش‌آموزان نیز برعهده مدیران مدارس است.

او اظهار کرد: امسال قرار است ستادهای ثبت‌نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت‌نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت‌نام منطقه‌ای، الگوهای مناسب برای هر منطقه را، در سال‌های بعد پیاده کنند.

مجتبی هاشمی درباره شهریه دریافتی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است. تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه سال قبل هستند.

هاشمی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه‌التفاوت بعدا از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت‌نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

وی گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت‌نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند.

در مدارسی مثل غیردولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می‌شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیا قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.