کد مطلب: ۳۵۸۷۸۲

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

شکستن سطح مقاومت و جهش ۳ هزار واحدی بورس به همت فلزی‌ها

شکستن سطح مقاومت و جهش 3 هزار واحدی بورس به همت فلزی‌ها

همزمان با افزایش قیمت‌‌های جهانی فلزات اساسی و نفت، بازار سهام امروز با پیش‌روی فلزات اساسی توانست رشد خوبی را به ثبت برساند. بازار سهام در ادامه روند صعودی روز گذشته توانست با رشدی حدود سه هزار واحد، سطح مقاومت سه‌ماهه را بشکند و در سطح 167 هزار و 371 واحد قرار بگیرد.

بازار سهام امروز نیز همانند روز گذشته با روند مثبت، کار خود را آغاز کرد و توانست با رشد حدود سه هزار واحدی سطح مقاومت سه‌ماهه را بشکند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 2900 واحدی معادل 1.7 درصد همراه شد و پس از گذشت سه ماه توانست با شکستن سطح مقاومت در کانال 167 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص امروز در سطح 167 هزار و 371 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 20 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 176 هزار معامله به ارزش 1505 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 640 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه فلزات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 107 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

شاخص بورس ۲۰ اسفند ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه ذغال سنگ و فرآورده‌های نفتی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه سایر معادن بودند.

شاخص بورس ۲۰ اسفند ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فملی، فولاد و کگل و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای خودرو، خساپا و بترانس بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 9.3 میلیارد تومان متعلق به نماد تاپیکو و بیشترین عرضه نیز با 4.8 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس ۲۰ اسفند ۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 26.9 واحدی در سطح دو هزار و 97 واحد قرار گرفت که نمادهای میدکو و دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

همزمان با افزایش قیمت‌‌های جهانی فلزات اساسی و نفت، بازار سهام امروز با پیش‌روی فلزات اساسی توانست رشد خوبی را به ثبت برساند.

در گروه زراعت، اکثر نمادها در دامنه مثبت داد و ستد شدند.

گروه غذایی روند متعادلی را طی کرد. این گروه که در ابتدای جریان معاملات امروز مورد توجه بازار قرار گرفته بود، برخی از نمادهای آن در اواخر بازار در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی معاملات در اکثر نمادها مثبت دنبال شد، نمادهای فایرا، کاوه و میدکو از جمله سهم‌هایی بودند که در سقف قیمتی روزانه قرار داشتند.

گروه خودرویی با فشار عرضه در اکثر نمادها در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفت و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس امروز گذاشتند.

شرکت تامین سرمایه نوین که سهامدار اصلی آن، بانک اقتصاد نوین است اعلام کرده که عرضه اولیه 10 درصد سهام این شرکت با نماد تنوین در بازار دوم فرابورس چهارشنبه 22 اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد. حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد 3000 سهم در دامنه قیمتی 2100 تا 2200 خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز 660 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.