کد مطلب: ۵۰۵۲۰۵

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه موجود هستند که راحت‌ترین آنها خرید خانه در ترکیه است. با توجه به قیمت ملک، اقامتی که به شما تعلق می‌گیرد کوتاه‌مدت و یا دائم خواهد بود.

اخذ اقامت ترکیه

ترکیه از جمله توریستی‌ترین و گردشگرپذیرترین کشور ها در همسایگی ایران است؛ بسیاری از شهروندان ایرانی با سفرهای مداوم به این کشور، ترکیه را به جهت زندگی و کار مناسب یافته‌اند. سالانه تقاضا برای خرید ملک در ترکیه و درخواست اخذ اقامت این کشور افزایش یافته و همچنان یک سیر صعودی را طی می‌کند. دولت ترکیه نیز برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و کمک به بهبود اقتصاد کشورش، شرایط و تسهیلاتی را به جهت خرید املاک و مستغلات توسط اتباع خارجی فراهم آورده تا بتوانند هم به خرید خانه بپردازند و هم اقامت ترکیه را دریافت کنند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه برای اقامت چقدر است؟

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شما با حداقل قیمت ۶۰ هزار دلار می‌توانید در ترکیه خانه خریداری کرده و اقامت این کشور را دریافت کنید. هرچند در کل محدودیتی در قیمت خرید خانه و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه وجود ندارد. شما با اجاره‌خانه نیز می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید! چی از این بهتر؟ در عین حال شرایطی موجود هستند که تنها در صورت رعایت آنها می‌توانید املاک مورد نظرتان را خریداری کنید. در ادامه این شرایط را ذکر کرده و راهنمایی کوچک برای خرید املاک و مستغلات توسط اتباع خارجی در کشور ترکیه را ذکر کرده‌ایم.

اخذ اقامت ترکیه

راه‌های اخذ اقامت ترکیه

شما با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت ترکیه درخواست دهید:

  • کار در ترکیه
  • تحصیل در ترکیه
  • خرید ملک (خانه) در ترکیه
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • ازدواج با شهروند ترک

در سایت brgoldenkey.com ما در رابطه با تمامی روش های اخذ اقامت ترکیه توضیح داده و راهکارهای متعددی را برای آسان و سریع پیمودن این راه معرفی کرده‌ایم.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

شما با اجاره‌خانه در ترکیه هم می‌توانید اقامت ترکیه را اخذ بفرمایید. بگذارید ابتدا اطلاعاتی در خصوص اقامت ترکیه در اختیارتان قرار دهیم. شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه به ویزا احتیاج ندارند و تا ۳ ماه نیز می‌توانند بدون مجوز اقامت در این کشور زندگی می‌کنند. برای ماندن در خاک ترکیه بیش از ۹۰ روز باید مجوز اقامت دریافت کنید.

انواع مجوزهای اقامت ترکیه شامل موقت (کوتاه‌مدت، یک‌ساله) و دائم (بلندمدت) می‌شوند. راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه موجود هستند که راحت‌ترین آنها خرید خانه در ترکیه است. حال با توجه به قیمت ملک، اقامتی که به شما تعلق می‌گیرد کوتاه‌مدت و یا دائم خواهد بود. با اخذ اقامت کوتاه‌مدت تا یک‌سال می‌توانید در ترکیه زندگی کنید. اقامت دائم هم که از نام آن مشخص است؛ با اخذ این نوع اقامت شما تا همیشه می‌توانید در ترکیه زندگی کنید (اما با شرایط محدود!)

توصیه ما به شما برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه است، اما اگر سرمایه‌تان به اندازه اجاره آپارتمان در ترکیه است، می‌توانید شانس خود را امتحان کرده و برای درخواست اقامت اقدام کنید؛ دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره‌خانه به صورت ۵۰-۵۰ است و قطعی نیست. راهکار پیشنهادی گلدن کی به شما در صورت اجاره ملک در ترکیه، اخذ اقامت کاری است. به هرحال شما اگر با اجاره ملک هم بتوانید اقامت بگیرید، اقامتتان از نوع کوتاه‌مدت بوده و تنها تا یک‌سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید از طریقه دیگری برای گرفتن مجوز اقامت اقدام کنید.

راه‌های اخذ اقامت ترکیه

اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه

همان‌طور که گفتیم تقاضای خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان رو به افزایش است؛ از جمله شهرهای پرتقاضا به جهت خرید املاک و مستغلات در ترکیه شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا و ازمیر هستند. استانبول بزرگترین و گران‌ترین شهر ترکیه است که مناطق و محله‌های متعدد با پروژه‌های ساختمانی و خانه‌های محلی مختلفی به جهت انتخاب و خرید دارد. شما می‌توانید در هر یک از این شهرها گزینه‌های املاک با قیمت‌های بسیار متنوعی بیابید؛ قطعا یکی از آنها با شرایط شما جور در خواهد آمد، برای فهمیدن این موضوع به مشاور املاکی کاربلد و آشنا به گزینه‌های خانه‌های ویلایی و آپارتمانی فراوان در ترکیه احتیاج دارید. مشاورین املاک گلدن کی به شما مشاوره تخصصی در این زمینه و به صورت کاملا رایگان ارائه می‌دهند، با ما تماس بگیرید تا خانه رویایی شما را برایتان پیدا کنیم.

اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در ترکیه

در چه صورت می‌توان به اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه دست یافت؟ چنانچه شما خانه‌ای به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا در کشور ترکیه خریداری کنید، می‌توانید بلافاصله برای اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت ترکیه اقدم کنید، آن هم نه فقط برای خودتان، بلکه برای تمامی اعضای خانواده‌تان!! با خرید ملک با ارزش کمتر از این رقم می‌توانید اقامت موقت که پیش‌تر در رابطه با آن توضیح دادیم را دریافت کنید.

اقامت از طریق خرید مک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه با ۱ میلیارد تومان

شما می‌توانید با ۱ میلیارد صاحب‌خانه‌ای در کشور ترکیه شوید! حتی همین حالا که تمامی جهان را ویروس کووید-۱۹ در بر گرفته می‌توانید برای خرید خانه در این کشور اقدام کنید و یک زندگی جدید را برای خود و خانواده‌تان آغاز کنید. با یک میلیارد تومان می‌توانید خانه‌ای مناسب در منطقه‌ای خوب و موجه در شهر مورد علاقه‌تان در کشور ترکیه، خریداری بفرمایید و به همین ترتیب فرزندانتان در محیطی مناسب رشد کرده و در مدارسی خوب به تحصیل بپردازند.

راهنمای خرید املاک و مستغلات در ترکیه برای اتباع خارجی

در ادامه راهنمای خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان و در کل اتباع خارجی را به جهت جلوگیری از بروز مشکل حین خرید املاک و مستغلات ترکیه آورده‌ایم. این راهنما یک دید کلی به خرید خانه در کشور ترکیه است و بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر در زمینه خرید ملک در ترکیه، با مشاورین املاک گلدن کی تماس بگیرید.

چه محدودیت‌هایی در خرید املاک ترکیه توسط خارجیان وجود دارد؟

قوانین و محدودیت‌هایی به جهت خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی وضع شده‌اند که با رعایت آن‌ها می‌توانید به راحتی املاک موردنظر خود را خریداری کرده، اقامت این کشور را دریافت کنید و به کار مشغول شوید. از جمله محدودیت‌های موجود می‌توان به خرید زمین تنها تا ۳۰ هکتار در ترکیه اشاره کرد. اشخاص خارجی که برای سرمایه‌گذاری در ترکیه زمین خریداری می‌کنند، باید تا دو سال به ساخت‌وساز در آن مشغول شوند.

از جمله اقداماتی که پیش از خرید املاک و مستغلات در ترکیه باید انجام دهید، کسب اجازه از مقامات نظامی منطقه است. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا اگر املاک در مناطق امنیتی و نظامی واقع شده باشند، امکان فروششان به اتباع خارجی وجود ندارد. خرید خانه در برخی مناطق روستایی ترکیه توسط اتباع خارجی ممنوع است.

املاک و مستغلات ترکیه

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

پروسه‌ ها و مدارک موردنیاز برای خرید ملک در ترکیه در دفاتر ثبت اسناد رسمی، به قرار زیر هستند:

  • اسناد هویت یا گذرنامه
  • اجازه اقامت صادر شده توسط ستاد پلیس مربوط به اتباع خارجی
  • در صورت انجام معامله با وکالت براساس وکالتنامه خارج از کشور: وکالتنامه اصلی به همراه ترجمه‌ها
  • بیمه اجباری زلزله برای ساختمان‌ها
  • سند ارزش اعلامیه ملک دریافتی از شهرداری مربوطه
  • دو قطعه عکس از خریدار و ۱ قطعه از فروشنده
  • مترجم سوگند خورده و دو شاهد برای اتباع خارجی

پیش از آنکه قراردادی منعقد شود، شخص خریدار باید با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک بررسی کند که ملک مورد نظر در رهن نباشد، مالیات پرداخت نشده نداشته باشد و همچنین در رهن شخص دیگری نباشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت با خرید ملک

هنگامی که برای اخذ اقامت ترکیه اقدام می‌کنید، بایستی مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  1. نسخه محضری سند ملک به عنوان نسخه اصلی
  2. گذرنامه فعلی با حداقل ۱ سال اعتبار
  3. ۴ عکس بایومتریک گرفته شده در زمینه سفید

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه

مراحل درخواست مجوز اقامت با خرید ملک در ترکیه

درخواست اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه ابتدا با مرحله درخواست آنلاین آغاز می‌شود. در این بخش سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که شخصی هستند و باید به آنها پاسخ دهید. در این سوالات مواردی مانند اطلاعات هویت، اطلاعات گذرنامه کشور مبدا و اطلاعات اسکان در کشور مبدا و … از شما پرسیده می‌شود. پس از تکمیل و ذخیره فرم، باید منتظر ایمیلی از جانب اداره مهاجرت ترکیه باشید. در این ایمیل روز و ساعت ملاقات برای مصاحبه ذکر شده است.

هرچند این پروسه برای زمانی است که شیوع ویروس کووید-۱۹ پایان یافته باشد؛ با توجه به شرایط حال حاضر ترکیه، قرار ملاقات حضوری در شهر استانبول حذف شده و در صورت تایید درخواست شما اطلاعات تاییدیه برایتان ایمیل و یا پست خواهد شد. با شرایط خاص حال حاضر ترکیه، متاسفانه هیچ ملاقات حضوری پذیرفته نمی‌شود مگر اینکه مشاور مهاجرت با شما تماس بگیرد. در سایر استان‌ها، سیستم تعیین وقت قبلی برای قرار ملاقات با اداره مهاجرت همچنان به قوت خود باقی‌ست و شما می‌توانید با تمامی مدارک خود در روز و زمان تعیین شده برای مصاحبه حضور پیدا کنید.

خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت با گلدن کی

در سایت خرید ملک در استانبول گلدن کی می‌توانید گزینه‌های املاک فراوانی را مشاهده، امکانات هر یک را مورد بررسی قرار داده و با توجه به قیمت املاک و بودجه خودتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. سپس با ما تماس بگیرید و مشاوره‌ای در زمینه خرید ملک در ترکیه و سپس اخذ اقامت دریافت بفرمایید. ما در تمامی طول پروسه همراه شما خواهیم بود و کمکتان می‌کنیم که اقامت ترکیه را دریافت کنید. زمان را غنیمت شمرده و همین حالا با ما تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.