کد مطلب: ۱۵۶۶۶۵

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع:

حذف برچسب قیمت از روی کالاها با حقوق مصرف‌کننده در تضاد است

حذف برچسب قیمت از روی کالاها با حقوق مصرف‌کننده در تضاد است

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برچسب قیمت از روی کالاها در سطح خرده‌فروشی آشفته‌بازار ایجاد می‌کند و با حقوق مصرف‌‌کننده در تضاد است.

فریدون احمدی اظهار داشت:‌ این که در تعیین قیمت کالا، عرضه و تقاضا و بازار رقابتی نقش‌آفرینی کند و دولت‌ها از تعیین قیمت دستوری خودداری نمایند، اتفاق خوبی است و شاید بخشی از انگیزه اجرای قانون حذف برچسب قیمت کالا این موضوع باشد اما اجرای آن به شکلی که از سوی وزیر صنعت و تجارت دولت قبل ابلاغ شده منطقی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود:‌ بخشی از حقوق مصرف‌کننده آگاهی از قیمت‌ها و اطلاع از فاکتور خرید است و حذف قیمت‌ها از روی کالاها در بازار خرده‌فروشی ممکن است باعث اتفاقی باشد که حقوق مصرف‌کننده ضایع شود، به نحوی که هر فروشگاه قیمت خاص خود را روی کالا اعمال کند و مصرف‌کننده نیز امکان اعتراض نداشته باشد.

نماینده زنجان تاکید کرد:‌ اجرای این قانون در شرایط فعلی شتابزده و ناپخته است چرا که پیش از آن باید زیر ساخت‌های لازم مانند استقرار صندوق‌های الکترونیکی فروش فراهم شود. و فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیز با استفاده از بارکدخوان و ارائه فاکتور فروش معتبر به خریدار محصولات را عرضه کند و امیدواریم وزارت صنعت و تجارت در اجرای این مصوبه که از سوی آقای نعمت‌زاده در دولت قبل ابلاغ شده شتابزده و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم عمل نکند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.