کد مطلب: ۶۷۸۱۷۲

خبر جدید از ثبت نام در نهضت مسکن ملی/ تهرانی‌ها ثبت نام کنند

خبر جدید از ثبت نام در نهضت مسکن ملی/ تهرانی‌ها ثبت نام کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبرداد: در شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد گفت: در تمامی شهرهای استان، تامین زمین صورت گرفته، پیمانکار انتخاب شده و به محض کلنگ‌زنی، متقاضیان به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران، شرایط ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات در شهر جدید ایوانکی فراهم شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: در این مرحله از ثبت‌نام در شهرهای دارای ظرفیت در برخی استانها نام‌نویسی می‌شود که در استان تهران شهر جدید ایوانکی دارای ظرفیت خالی است. متقاضیان برای نام‌نویسی به سامانه طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

واگذاری زمین برای ساخت ویلا

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در ایوانکی زمین به صورت خودمالکی واگذار می‌شود گفت: به متقاضیان در قالب گروه‌های دو نفره زمین واگذار می‌شود که می توانند اقدام به ویلاسازی کنند. در واقع ساخت به عهده خود متقاضیان است که این نوعی مزیت محسوب می‌شود. در ایوانکی نوع واحدهای مسکونی به صورت ویلایی است.

به گفته محبت‌خواه، برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر تهران صرفا شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و شهرهای پاکدشت، رباط کریم در نظر گرفته شده که در چهار شهر مذکور ظرفیت تکمیل شده و در این مرحله فقط امکان ثبت نام در ایوانکی وجود دارد.

تکلیف کسانی که پیامک دریافت نکرده اند چیست؟

وی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که هنوز پیامک برای آنها واریز نشده است گفت: زمین در تمامی شهرهای استان تهران شامل پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و رباط کریم تامین شده است. پروسه الحاق به محدوده به اتمام رسیده مشاور انتخاب شده است. در حال حاضر با پیمانکاران و انبوه‌سازان قرارداد بسته‌ایم تا پروژه‌ها را شروع کنند. به محض کلنگ‌زنی، نفراتی که ثبت نام کرده‌اند به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است.

چند نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند؟

حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد در ۴۰ شهرستان از چهار استان گیلان، هرمزگان، بوشهر و سمنان آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تا روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ کل واحدهای پروژه‌ی مذکور یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد است. از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل اجرایی ساخت قرار دارد و تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد کلنگ‌زنی شده است. برای ساخت یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد تامین زمین صورت گرفته است.

تعداد ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ویلا یک واحد است نه دو واحد و دونفر !!!!!

  • ناشناس

    چرا قیمت هر متر مربع واحد را ۴میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام میکنید.؟بعد مسکن ملی البرز قیمت را حداقل ۷میلیون تومان اعلام می‌کند.؟ خداوکیلی پیگیری کنید.حق الناسه

  • ناشناس

    خدا شاهده ۲ سال پرند اسم نوشتیم تو بیابون ۸۷ میلیون پول دادیم هیچ خبری نیست کجا ۲ ساله تحویل میدن تو رو خدا اینقدر دروغ تحویل مردم ندین بماند که گفتن متری ۲۳۰۰الان شده ۴۷۵۰

  • ناشناس

    برای اصفهان ثبت نام هست لطفا جواب بدین

  • ناشناس

    تا ایوانکی۲ساعت راهه .مگه میشه اومد سر کار

  • ناشناس

    چرا به دروغ میگن سایت بازه بیست بار انجام دادم در مرحله آخر میگه مهلت تموم شده شنا در تهران یک نفر روبه من نشون بدین که ثبت نام کرده همه کافی نت ها هم میگن نمیشه!!!

  • ناشناس

    اخه داداش ایران یعنی تهران.ما شهرستانیها ودهاتی ها باید تولید کنم واسه اونا.نه داداش خدای ما بزرگ نیست.خدای همونا ک پابتخت نشینن بزرگتره.همه جوره بز اوردیم.

  • نجار پور جباری

    بنده امروز می خواستم در تهران ثبت نام کنم پول ثبت نام را واریز کردیم ولی لینک برای ما باز نشد . تکلیف ما چیست ؟ لطفا راهنمایی کنید متاسفانه نه در مسکن مهر موفق به خرید خانه شدیم با پولی که واریز کردیم و بعد از سه سال مبلغ واریزی را گرفتیم !
    و به امید این که در این دوره نیز صاحب خانه شویم ثبت نام می کردیم که صفحه ثبت نام امروز جمعه هفدهم تیر ماه بعد از شنیدن سخنان وزیر محترم و جدیتی که رئیس جمهور محترم در این راستا دارند ، باز نشد و مبلغ ثبت نام نیز واریز گردید . حالا تکلیف ما چیست ؟

  • درگیر مسکن ملی

    با سلام و وقت بخیر خداوکیلی من تهرانم قرچک کلا ۳۳۶ واحد سال ۹۸ ثبت نام کردم فاز اول تا به امروزم هیچکس تو راه و شهر سازی ی جواب درست و حسابی نمیده تکلیفمون رو بدونیم فقط خلف وعده مملکت باباشونه میدونید فرقی نداره تهران یا شهرستان هر جور دلشون بخواد رفتار میکنن کی میخواد بازخواستشون کنه…

  • محمدرضا جهاندیده

    سلام . ۹ ماه پیش ثبت نام کردم . ۳۰ سال مستاجر. ۱۷ / ۱ پیغام آمد ۲۰/ ۱ برویم جهت ثبت نام ( مسکن دماوند) فردا پیام آمد بعلت ازدهام بعدا پیام می‌دهیم. و دیگر تا الان تیر ماه پیام آمد، بعلت نیامدن و ۵ سال ساکن نبودن در دماوند شما رد درخواست شدید ( من ساکن تهرانم ) آیا تناقض تا این مرحله میشه . بخدا پیام نیامد . ودادن به آشنایان. می‌دانم شما کاری نمی‌توانید انجام دهید . بخدا شکایت بردم