کد مطلب: ۵۸۵۹۹۵

۲ اتفاق مهم برای بازار ارز / رفع تحریم‌ها آغاز شد

۲ اتفاق مهم برای بازار ارز / رفع تحریم‌ها آغاز شد

در اخبار جدید از حوزه خروج از لیست تحریم‌ها که برای بازار ارز مهم هستند، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دونهاد و شرکت مرتبط با «برنامه موشک‌های نظامی ایران» را از لیست تحریم‌های خود خارج می‌کند. وزیر امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که این کشور به مذکرات وین باز می‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت گروه صنعتی ماموت و دیزل ماموت را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.

این دو نهاد در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط دولت ترامپ به اتهام «تامین کالا برای برنامه موشکی ایران» در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به پایگاه خبری هیل اعلام کرد که حذف این دو نهاد از لیست تحریم‌ها «نشانگر تغییر سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران نیست».

وی در این زمینه گفت: آن‌ها ربطی به مذاکرات برجامی ندارند. ایالات متحده به مقابله با «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» از جمله از طریق اعمال تحریم‌ها ادامه خواهد داد ( ایسنا ).

به مذاکرات وین باز خواهیم گشت

در خبری دیگر در این رابطه شب گذشته وزیر امور خارجه گفت: ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت اما برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان‌دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه) در نشستی مطبوعاتی در پایان سفرش به بیروت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و به تشریح رایزنی ها با مقامات لبنانی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت. در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید، هستیم.

وی یادآور شد: برای دولت جدید که دولت عملگرا و نتیجه گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود.

وزیر امور خارجه گفت: ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

وزیر خارجه بیان کرد: ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار می‌دهیم و این رفتار را اندازه‌گیری می‌کنیم و اگر رفتار آمریکایی‌ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهداتشان و سه کشور اروپاییی باشد می‌توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود.

وی یادآور شد: البته ما در دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی پایدار ایران را به عنوان مسیر اصلی توسعه کشور دنبال می کنیم و اجرا و پیاده کردن برنامه توسعه اقتصادی پایدار را به مذاکرات وین گره نخواهیم زد و ربط نخواهیم داد ( فارس ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باز جو دادین…..این همه گفتین تحریم شکسته شد کو دمبه ش….

  • ناشناس

    مثل شعار جنگ جنگ تا پیروزی و راه قدس از کربلا می گذرد نشه لطفا.

  • ناشناس

    همه میدونیم که 90 درصد مشکلات از داخله ولی بازم خودمونو گول بزنیم که اگه رفع تحریم شیم همه چیز درست میشه!!
    وگرنه احتکار که کار آمریکا نیست، کم فروشی که کار آمریکا نیست، دزدی که کار آمریکا نیست و …