کد مطلب: ۵۶۸۸۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خریداران دلار بخوانند / چرا دلار گران شد؟

خریداران دلار بخوانند / چرا دلار گران شد؟

اخبار سیاسی حاوی نااطمینانی امروز بازار ارز را متاثر کرد تا مجددا روند قیمت ارز نزولی باقی نماند. این درحالیست که با شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی خیلی از فعالان بازار انتظار ارزانی قیمت ارز را داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا امروز ناگهان قیمت دلار صعودی شد؟

اخبار سیاسی حاوی نااطمینانی امروز بازار ارز را متاثر کرد تا مجددا روند قیمت ارز نزولی باقی نماند. این درحالیست که با شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی خیلی از فعالان بازار انتظار ارزانی قیمت ارز را داشتند.

قیمت دلار در بازار آزاد اندکی افزایش داشت و امروز با بهای ۲۵ هزار و ۵۶۹ تومان معامله شد.

در صرافی ملی اما دلار با افزایش بیشتری مواجه بود و نرخ فروش دلار که دیروز ۲۵ هزار و ۹۹ تومان بود امروز به ۲۵ هزار و ۳۵۱ تومان رسید.

اما چه اخباری در این روند تاثیر داشتند؟

برخی منابع خبری عصر سه‌‎شنبه از بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر داده‌اند؛ همزمان یک رسانه آمریکایی می‌گوید چهار کشتی تحت شرایط نامعلومی کنترل خودشان را از دست داده‌اند. آن طور که فارس گزارش داده، ابتدا گروه نظامی موسوم به «عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس» اعلام کرد از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است. این سازمان با بیان اینکه حادثه مذکور «دزدی دریایی نیست» از کشتی‌های در حال تردد در آن منطقه خواسته احتیاط حداکثری به خرج دهند.

دقایقی بعد خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد سکان هدایت دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی از کنترل خارج شده است. این خبرگزاری نوشته ماهیت این حادثه هنوز به طور دقیق روشن نیست. کشتی‌های مذکور چهار نفت‌کش به نام‌های «کوئین ایماثا»، «گلدن بریلینت»، «جگ پوجا» و «ابس» هستند که همگی در زمان‌های تقریباً یکسان هشدار داده‌اند هدایت کشتی از فرمان آنها خارج است.

علاوه بر این، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی گفته که ریاض از توافق هسته‌ای با ایران در صورتی حمایت خواهد کرد که این توافق عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای برای همیشه را تضمین کند.

همچنین عصر ایران به نقل از الجزیره نوشته است: فرمانده نیروهای مسلح بریتانیا نیز گفته است: ایران با حمله به کشتی اسرائیلی، خطای بزرگی مرتکب شد و ما باید بازدارندگی را بازیابیم.

با این روند اخبار به نظر می‌رسد بازار ارز متاثر از نااطمینانی‌های سیاسی دچار نوسان شده و در روزهای آینده با تداوم این اخبار احتمالا این روند ادامه یابد. اما آیا شروع به کار دولت جدید منجر به کاهش این نااطمینانی‌ها نخواهد شد؟

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخه کشتی تو خلیج فارس چه ربطی به بازار ارز داره….چقدر وابسته هستیم…

    • ناشناس

      ببین آب خوردن رییس جمهور تانزانیا هم روی قیمت ارز تاثیر داره.

  • هوی

    دلار به ۴۰ وحتی ۵۰ میرسه!!اینو همه میدونن….شک نداشته باشید!

  • ناشناس

    برخلاف دولت روحانی که مردم را ناامیدکرد ملت به دولت آقای رئیسی امید بسته اند که انشاا… تورم گرانی را مهارکند ازبانک مرکزی خواهشمندیم دراولین روزها و یالااقل هفته اول دولت جدیددلار را بالا نبرد و ذائقه مردم را تلخ و ناراحت نکند کمک و یاری کنید آقایان نه کارشکنی و سنگ اندازی منافع ملی وجمعی را برمنافع شخصی و خودخواهی باندی ترجیح دهیم یه خرده هم به ایثار وفداکاری وگذشت و احسان ونیکوکاری و خیررسانی به خلق الله به خاطرخدا ارزش قائل شویم دل مردم مومن را شادکنیم نه دشمنان و بیگانگان راخدا اجرتان بدهد همه چیز پول ودنیانیست ذره ای هم به فکر آخرت ابدی باشیم

  • تورم

    چرا هر اتفاقی را سریع ربط میدین به بالا رفتن ارز با این اوصاف بهتره پول ملی را دلار اعلام کنیم تورم نقطه به نقطه صفر میشه ثبات اقتصادی ایجاد میشه ودیگه پرداخت حقوق کارمندا وخلاصه همه مشکلات حل میشه

    • ناشناس

      جناب عالی دلارش را خواهی داد؟!

  • ناشناس

    خیلی ها میخوان کار شکنی کنند دشمنان میخوان ایجاد یاس و
    ناامنی کنند ولی خدا را شکر میکنم و امیدوارم و دعا میکنم!
    خدا کنه بانکهامون اسلامی بشه با اقتصاد اسلامی کار کنیم برق
    از نیرو گاه هسته ای داسته باشیم دست دزدها و گرانفروشها کوتاه
    بشه انشاالله پولها را از برادر روخانی برادر جهانگیری داماد شریعتمدهری و …. پس بگیرند جلوی قاچاق امثال دختر نعمت زاده را بگیرند و…

    • ناشناس

      یعنی همه این کارهایی که آرزو کردید خدا باید انجام بده؟

  • ای عجبا

    دارندگان ریال هم بخوانند/ چرا ریال ایران بی ارزش و ریال عربستان با ارزش است؟

  • ناشناس

    فنر دلار یهو در میره.

  • ناشناس

    آقای تجارت نیوز شما با مردم هستید یا با این جو دادن مردم را هدف گرفته اید
    آخه مرد حسابی هر کس نوشته
    اولا رییسی کجا شروع بکار کرده
    هنوز هیچ شروعی نکرده
    خریداران دلار وجود ندارند الکی با این جو دادن میخواهید گرون بخرند تا تورم بره بالا بعدش برای این دولت هم مشکل درست کنید؟؟؟؟؟
    اما مردم خیالتون راحت اگر دلار بخرید قطعا سکته مبکنید
    چون دلار زیر ۱۰ هزار یهویی خواهد رفت
    این رسانه توجه نکنید اینا با تبلیغ گرونی دلار با دشمنان داخلی و خارجی همکاری میکنند
    چون میدونند تورم و دلار بالا بره مردم معترض خواهند شد و اینا تا از آب گل آلود ماهی بگیرنددلار تک رقمی از رگ‌ گردن نزدبکتر هست

  • علی

    اگر به برجام نرسیم مشکلات و بدبختیهای ملت غیر قابل کنترل میشود…فقط با دوستی چهارتا کشور کمونیست که به هیچ اصل و مرام وقانونی پایبند نیستند،تنها نکبت و بدبختی میاره