کد مطلب: ۳۶۹۲۵۵

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بورس :

در هفته پر تنش بورس چه گذشت؟

در هفته پر تنش بورس چه گذشت؟

بازار سهام در اولین هفته از اردیبهشت ماه توانست با وجود رشد و ریزش‌های فراوان شاخص کل، در نهایت با بازدهی مثبت قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 1.9 درصدی، حدود 3800 واحد افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی تجارت‌نیوز از پیش‌بینی کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بازار سهام در اولین هفته اردیبهشت ماه امسال متعادل بود.

بازار سهام در اولین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با رشد و ریزش شاخص همراه بود، اما در نهایت توانست با بازدهی مثبت قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 1.9 درصدی، حدود 3800 واحد افزایش یافت.

66

در چهار روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

شاخص کل بورس پس از رشد سه درصدی طی هفته گذشته، در اولین روز از هفته جاری نیز مثبت ظاهر شد و رکورد جدید بر جای گذاشت.

بورس در آخرین روز از فروردین ماه امسال پایان خاطره‌انگیز و دلچسبی برای سهام‌داران رقم زد، به‌طوری که شاخص کل بورس با بازدهی ۲٫۲۳ درصدی توانست با رشد ۴٫۵ هزار واحدی برای اولین بار در سطح ۲۰۴ هزار واحد قرار بگیرد و رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

برترین گروه‌های صنعتی در این روز، گروه‌های بانک‌ها و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام در اولین روز کاری خود در اردیبهشت ماه نوسانی ظاهر شد، به طوری که نماگر بورس که در ۱۵ دقیقه ابتدایی جریان معاملات بیش از دو هزار واحد افزایش یافته بود با یک عقبگرد در نهایت با افت ۵۳ واحدی همراه شد و در کانال ۲۰۴ هزار واحدی باقی ماند.

شاخص کل بورس در این روز با افت ۰٫۰۳ درصدی در سطح ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد قرار گرفت.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس که روز قبل در نهایت با افت ناچیزی مواجه شده بود، در روز سه‌شنبه هم‌زمان با خبر ناخوشایند اعلام عدم تمدید معافیت‌ها به روند روز گذشته دامن زد و با عقب‌نشینی دسته‌جمعی نمادها شروع به کار کرد.

بازار سهام در سومین روز از اردیبهشت ماه امسال، با افت بیش از ۱۴۰۰ واحدی شاخص کل مواجه شد و نماگر بورس به کانال ۲۰۲ هزار واحدی سقوط کرد.

شاخص کل بورس در این روز با افت ۰٫۷۲ درصدی در سطح ۲۰۲ هزار و ۸۵۷ واحد قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن تب خرید و فروش‌های فراوان، بلاخره در آخرین روز هفته با فروکش شدن هیجانات روند متعادلی‌تری در پیش گرفت.

بازار سهام در آخرین روز کاری خود در هفته جاری، با رشد بیش از ۹۰۰ واحدی شاخص همراه شد و با شاخص‌سازی نمادهای بانکی نماگر بورس بار دیگر وارد کانال ۲۰۳ هزار واحد شد.

شاخص کل بورس در این روز با رشد ۰٫۴۵ درصدی در سطح ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد قرار گرفت.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 3859 واحدی معادل 1.9 درصد از 199 هزار و 918 واحد به 203 هزار و 777 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.