کد مطلب: ۳۷۱۰۲۴

دلایل طولانی شدن پرونده سکه ثامن از زبان سخنگو

دلایل طولانی شدن پرونده سکه ثامن از زبان سخنگو

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «سکه ثامن» و دلایل طولانی شدن آن را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در مورد ممنوع‌الخروج شدن خانم بازیگر گفت: اگر از ناحیه مرجع قضایی باشد ما اعلام خواهیم کرد تا امروز هرآنچه که دادستان کل اعلام کردند همان بوده و تا الان در مورد ایشان تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سکه ثامن گفت: پرونده هنوز کار تحقیقاتی را انجام می‌دهد تدابیری اتخاذ می‌شود که ما در اولین فرصت و قبل از خاتمه مراحل رسیدگی میزان اموالی که از این افراد از متهمان در توقیف است با یک سازوکار مشخص بین ذینفعان توزیع شود.

اسماعیلی در مورد سوال دیگری مبنی بر علت طولانی شدن روند رسیدگی گفت: علتش این است که پرونده زوایای گسترده‌ای دارد و از طرف دیگر میزان اموال توقیف شده به نسبت ادعاهایی که اشخاص دارند کفاف نمی‌دهد. علاوه بر آن خیلی از مالباختگان به مرور شکایت می‌کنند. یکسری دیگر از مالباختگان طرح شکایت نکردند الان که می‌بینند که اوضاع نگران‌کننده است به جمع شاکیان می‌پیوندند و به طور طبیعی خود این پیوستن آنها به مجموعه شاکیان کار را به تأخیر می‌اندازد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد صدور حکم آقای فریدون گفت: اگر حکم صادر شده به دست من نرسیده است.ما همیشه گفته ایم که در بیان جزئیات اتهامات تا زمان اعلام حکم قطعی، قانوناً معذور هستیم.

وی در مورد پرونده‌ فردی که اقدام به خرید کارخانه و آپارتمان سازی کرده است،‌ گفت: این پرونده ربطی به خصوصی‌سازی ندارد، این پرونده‌ای که در اینجا مفتوح شد ناظر به دادوستد ارز خارج از شبکه و فعالیت بسیار گسترده در حوزه ارزی کشور بود، بابت این پرونده این رأی صادر شد. اما سایر موضوعات خصوصی سازی باید بعد از مراحل مقدماتی در سازمان بازرسی و بعد توسط هیأت داوری بررسی و ارجاع می‌شود و نهایتاً اگر به مرجع قضایی ارجاع شد ما در نوع خود رسیدگی می‌کنیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.