کد مطلب: ۴۷۴۹۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا بورس مثبت شد؟ / آیا سیر صعودی بورس پایدار است؟

چرا بورس مثبت شد؟ / آیا سیر صعودی بورس پایدار است؟

امروز شاخص کل بازار سهام با رشد بیش از یک درصدی به یک میلیون و 662 هزار واحدی رسید همچنین نماد فلزات بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند، اما دلایل مثبت شدن بازار سهام چه بود؟

عباسعلی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سهام در رابطه با دلایل بازگشت بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سهم‌های شرکت‌های مختلف بازار سهام بین 30 تا 50 درصد افت ارزش داشته و همین موضوع سهامداران را از لحاظ رفتاری هیجانی می‌کند،در این میان حمایت‌های جسته و گریخته باعث شد تا برخی از سهامداران به امید جبران ضرر در بازار باقی بمانند.

وی افزود: برخی نمادهای پتروشیمی هم با توقف نماد مواجه شدند و اطلاعات نماد را منتشر کردند و این موضوع باعث شد تا بازار به نحوی سبک‌تر شود و به جلو حرکت کند.

وی در ادامه گفت: نکته دیگر انتشار عملکرد شش ماه شرکت‌ها در آینده است، ما انتظار داریم با توجه به تورم و هزینه‌های زیاد، شرکت‌ها عملکرد مطلوبی از خود ارائه کنند که این موضوع در ارزنده کردن سهام شرکت‌ها تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی در رابطه با مشکلات بازار سرمایه گفت: اول اینکه ورود مستقیم مردم به بازار سرمایه هنوز سامان‌دهی نشده و مسئولان هم همیشه این موضوع را پشت گوش می‌اندازند و به عنوان یک تهدید در بازار سرمایه خودنمایی می‌کند و دوم اینکه ابزار سرمایه‌گذاری بلندمدت حرفه‌ای در بازار نداریم به همین دلیل به بازار سهام به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه نمی‌شود. سومین مورد هم عدم حجم معاملات متناسب با تغییر قیمت است.

وی در رابطه با حمایت حقوقی‌ها از بازار سرمایه گفت: حمایت حقوقی‌ها در حقیقت نوشدارو بعد از مرگ سهراب بود. حقوقی‌ها باید زمانی وارد بازار می‌شدند که سهم‌های بازار این‌قدر با افت ارزش روبه‌رو نمی‌شدند، حقوقی‌ها به عنوان نوسان‌گیر وارد بازار می‌شوند و از سهامدار خرد نوسان می‌گیرند. در هر صورت ورود حقوقی‌ها به کف بازار قطعا تاثیرگذار بوده اما این حمایت صرفا حمایت شاخص‌ساز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعا می‌خواهیم بازار سهام را حمایت کنیم باید متغییرهایی که باعث ریزش بازار شده را کنترل کنیم، نرخ سود بانکی از هشت درصد به 13 درصد افزایش پیدا کرد که این موضوع تاثیر زیادی روی بازار سهام دارد. تقریبا دو سه نفر از شورای بورس در سیستم بانکی فعالیت می‌کنند و این افزایش نرخ سود بانکی از سوی آن‌ها به غلط افزایش پیدا کرده و تا زمانی که کم نشود تاثیر منفی روی بازار سهام خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس نابود کردن بعد میگن چرا مثبت شد

  • ناشناس

    دولت داره با بورس نقدینگی ملت رو از بین میبره که از سقوط هرچه بیشتر ریال جلوگیری کنه..بنابراین هرچه زودتر از بورس خارج شوید تا بیشتر از این ضرر نکنید.

    • ناشناس

      حرف بی خود

  • رضا علوی

    فقط نظر همکاران و دوستان خودتون میزارید

  • ناشناس

    چی زدی میگی بورس مثبت بوده اینم از عجایب دولت بورس مثبت ولی 90 درصد سهما منفی

  • ناشناس

    خیلی زود مثبت میشه

  • ناشناس

    من بارها گفتم که بانکها نمیخواهند بورس پا بگیرد

  • ناشناس

    متاسفم برای مسئولینی که فقط نظاره گر آب شدن سرمایه های مردم که حاصل یک عمر زحمت کشی می باشد هست وهیچ اقدامی نمی کنه این مردم با بذر پاشی وتبلیغات همین مسئولین واردسرمایه زندگیشون رو وارد بورس کردند که از تورم جا نمونن

  • ناشناس

    مگه خودشون شاخص نکشیدن پایین حالا بیان جمش کنن

  • استادقادری

    شاخص دوشنبه تا ساعات میانی افت داشته ولی بعداز ان شاخص به تدریج صعودی شده ومثبت کار خود را به اتمام میرساند ودر نیمه دوم بازار برخی سهمها متعادل وبرای روزهای اینده رشد ملایمی را خواهند داشت

  • ناشناس

    اقاچرااین کارگزاری اگاه نمی فروشه واریزنمیکنه لطفاتجارت نیوزپیگیری کن یکماه شده