کد مطلب: ۲۶۸۵۷۳

رشد اقتصادی ۳ درصدی اتریش در سال جاری

رشد اقتصادی 3 درصدی اتریش در سال جاری

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد نرخ رشد اقتصادی امسال اتریش در محدوده سه درصد باشد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد نرخ رشد اقتصادی امسال اتریش در محدوده سه درصد باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ صندوق بین‌المللی پول از مقامات این کشور خواسته است از وضعیت مطلوب کنونی برای انجام اصلاحات لازم و به ویژه کمک به ادغام پناهجویان در جامعه استفاده کند. رشد اقتصاد این کشور کوچک مبتنی بر تجارت بوده و بهبود وضعیت اقتصادی شرکای تجاری عمده این کشور در تقویت رشد اقتصادی این کشور موثر بوده است. صندوق از بانک‌های اتریشی که پس از بحران بزرگ به حالت طبیعی برگشته‌اند نیز به عنوان یکی از عوامل دیگر موثر بر رشد نام برده است.

توماس دورسی، مدیر بخش اتریش صندوق بین‌المللی پول؛ در یک کنفرانس خبری به مناسبت انتشار گزارش صندوق در خصوص وضعیت اقتصادی اتریش گفت: نرخ رشد اقتصادی اتریش در حال حاضر بالای سه درصد است اما نخواهد توانست در این سطح بالا باقی بماند با این حال دلایل معقولانه‌ای وجود دارد که این رشد در میان‌مدت در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

درعین حال صندوق با هشدار نسبت به وضعیت کار این کشور گفته است نشانه‌هایی از افزایش عدم انطباق در بازار کار اتریش نمایان شده است، به ویژه برای اتباع مهاجر غیر اتریشی که با مشکلاتی برای ادغام در جامعه و مهارت‌های زبانی مواجهند. صندوق هم‌چنین افزوده است با وجود تلاش‌های مناسب اتریش و رساندن نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به ۷۸.۴ درصد در سال گذشته، این نسبت هنوز از سطح ۶۰ درصدی هدف‌گذاری شده توسط اتحادیه اروپا بالاتر است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.