کد مطلب: ۹۴۵

رشد تعرفه تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نداشت

افزایش تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی تاثیری بر قیمت این محصولات در بازار نداشته است. در سال جاری تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور بین 2001 تا 2500 سی سی 15 درصد افزایش یافته و از میزان 40 درصد در سال گذشته به 55 درصد رسیده است. با این حال

افزایش تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی تاثیری بر قیمت این محصولات در بازار نداشته است.

در سال جاری تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور بین 2001 تا 2500 سی سی 15 درصد افزایش یافته و از میزان 40 درصد در سال گذشته به 55 درصد رسیده است.

با این حال گزارش‌های رسیده از بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که این رشد تعرفه هیچ تاثیری بر افزایش قیمت این محصولات در بازار نداشته است. البته رشد تعرفه باعث جلوگیری از کاهش قیمت این محصولات در بازار شده است.

به طور معمول در اسفند ماه هر سال قیمت خودروهای وارداتی حباب چند میلیون تومانی را تجربه کرده و پس از شروع سال جدید و فرو رفتن بازار در رکود دو سه ماهه ابتدای سال حباب قیمتی شکسته می‌شود که در سال جدید به دلیل رشد تعرفه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه می‌گوید: در سه ماهه ابتدایی سال بازار خودروهای وارداتی سوت و کور است بنابراین به طور معمول قیمت این محصولات باید کاهش‌ یابد.

وی با بیان اینکه با این حال رشد 15 درصدی تعرفه واردات مانع کاهش قیمت این محصولات در سال جدید شده است، خاطرنشان می‌کند: با توجه به حجم زیاد خودروهای وارداتی موجود در بازار فروشندگان پول لازم تخفیفاتی را برای فروش خودروی خود در نظر می‌گیرند.

این فعال بازار خودروهای وارداتی تصریح می‌کند: اگرچه تعرفه واردات افزایش یافته اما به دلیل حجم بالای خودروهای موجود در انبارها و همچنین رکود شدید بازار هرگونه افزایش قیمت این محصولات منتفی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.