کد مطلب: ۳۹۳۴۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رفتار بازارها در هفته سوم مرداد ماه / قدرت‌نمایی فلز طلایی / حرکت آرام دلار برای کاهش قیمت

رفتار بازارها در هفته سوم مرداد ماه / قدرت‌نمایی فلز طلایی / حرکت آرام دلار برای کاهش قیمت

رفتار بازارهای مالی هفته سوم مرداد ماه سال جاری همانند هفته گذشته بود، با این تفاوت فلز زرد رنگ تحت تاثیر قیمت جهانی پرقدرت‌تر ظاهر شود و با رشد بیش از سه درصدی، جایگاه خود را به عنوان پربازده‌ترین بازار تثبیت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرعت رشد طلا در هفته سوم مرداد ماه نسبت به هفته گذشته بیشتر شد و دوبرابر آن رشد کرد؛ به عبارتی هر گرم طلا 18 عیار در پایان روز 10 مرداد ماه روی نرخ 404 هزار تومان معانمله شد، اما قیمت این فلز ارزشمند با رشد 3.4 درصدی در هفته سوم توانست به رقم 418 هزار تومان برسد.

بازارهای مالی حدود سه ماه است روند کاهشی و به معنی دیگر روزهای آرامی را پشت سر گذاشته‌اند، به نحوی که آخرین باری که طلا روی این نرخ قرار گرفت به بیش از سه هفته گذشته برمی‌گردد؛ به نظر می‌رسد این رشد قیمتی در هفته‌ای که دلار بازدهی منفی داشته به دنبال قیمت اونس جهانی اتفاق افتاده است.

ایسنا در این خصوص گزارش داده است که نگرانی‌های تجاری باعث شد قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین حد در شش سال اخیر صعود کند. در معاملات آتی روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا ۲۵ دلار و ۱۰ سنت (۱.۸ درصد) افزایش یافت و در ۱۴۵۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از نهم مه سال ۲۰۱۳ بود و برای کل هفته ۲.۷ درصد رشد داشت.

سکه نیز از پیش‌روی عقب نماند و توانست رشد 2.1 درصدی را به ثبت برساند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا ، سکه و ارز هر عدد سکه امامی در پایان هفته دوم مرداد ماه روی رقم چهار میلیون و 123 هزار تومان قرار داشت که این فلز ارزشمند با 90 هزار تومان افزایش قیمت تا پایان هفته سوم به رقم چهار میلیون و 213 هزار تومان رسید.

رفتار دلار طی دو هفته اخیر یکسان بوده و هر هفته معادل 0.4 درصد معادل 50 تومان از ارزش خود را از دست داده است.

براساس قیمت‌های اعلامی صرافی ملی هر دلار آمریکا در روز 10 مرداد ماه 11 هزار و 900 تومان نرخ‌گذاری شده است، اما این شاخص ارزی در روز 17 مرداد ماه روی نرخ 11 هزار و 850 تومان قرار گرفت.

سازمان بورس و اوراق بهادار نیز شاخص کل بازار سرمایه را در پایان روز کاری 16 مرداد ماه عدد 255 هزار و 163 واحدی اعلام کرد که نشان می‌دهد نسبت به آخرین عدد ثبت شده از آن در پایان هفته دوم مرداد ماه 718 واحد رشد کرده است.

این شاخص در روز نهم مرداد ماه در میانه کانال 454 هزار واحدی قرار داشت، بنابراین شاخص کل بورس توانسته رشد 0.28 درصدی داشته باشد.

مرداد ماه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.