کد مطلب: ۶۰۲۶۴۴

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی

معاون وزیر راه از کاهش سابقه مالکیت خصوصی در نهضت ملی مسکن به پنج سال خبر داد و گفت: اطلاعات ۱.۲ میلیون خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با مصوبه شورای‌عالی مسکن، طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند. این کار با هدف برخورداری همه متقاضیان از مزایای یکسان بوده است.

وی در خصوص مهلت ثبت‌نام اعلام کرد: هم‌اکنون مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ آذر اعلام شده است که چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد، تمدید خواهد شد زیرا بنا نداریم تا صف انتظار برای مسکن ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اراضی دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: در هیچ شهری اگر تامین زمین انجام نشود ثبت‌نام مجددی نخواهیم داشت. بخشی از اراضی شناسایی و تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که بخشی متعلق به وزارت راه وشهرسازی و بخشی متعلق به سایر دستگاه‌هاست، آن تعدادی که متعلق به سایر دستگاه هاست در مرحله تغییر کاربری، الحاق به محدوده و کارهای تخصصی است که در حال انجام است.

اصلاح سابقه سکونت در نهضت ملی مسکن

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: یکی از شروط فرم ج سبز بوده است و اینکه متقاضیان از اول انقلاب از امکانات دولتی برای زمین و یا وام‌های یارانه‌ای استفاده نکرده باشند. همچنین تاهل و سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا و عدم مالکیت خصوصی متقاضیان از اول فرودین ۸۴ از شروط اولیه بوده است که وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است تا دو شرط از پنج شرط اولیه را اصلاح کند.

محمودزاده ادامه داد: اصلاح دو شرط از این شروط به وزارت راه و شهرسازی تفویض شده که حتما انجام خواهد شد. ابتدا سابقه سکونت است که برای همه شهرهای کشور پنج سال محاسبه نمی‌شود به ویژه افرادی که از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌روند زمان به دو تا سه سال تقلیل خواهد یافت. همچنین در خصوص سابقه مالکیت خصوصی نیز بر اساس آیین‌نامه قبل باید حداقل بیش از ۱۶ سال مالکیت نداشته باشند که این حداکثر به پنج سال کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: افرادی که در سنوات گذشته ملک مسکونی خود را از دست داده و بر اساس آیین‌نامه امکان ثبت‌نام نداشتند بر اساس شرایط جدید امکان بهره‌مندی از طرح‌های حمایتی را پیدا می‌کنند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم این طرح را مبلغ وام و سود تسهیلات برشمرد و گفت: این طرح و تسهیلاتی که برای آن در نظر گرفته شده است بر اساس دهک‌های درآمدی و توان خانوار است. برای دهک‌های اول تا سوم که هدف اصلی این پروژه هستند تا سقف ۸۰ درصد قیمت مسکن به وسیله تسهیلات فراهم می‌شود و ۲۰ درصد آورده خانوار است. همچنین ۲۰ درصد برای دهک های اول تا سوم کمک هایی است که از طریق دستگاه‌های حمایتی به خانوارها ارایه می‌شود.

محمودزاده افزود: برای دهک‌های متوسط جامعه تسهیلات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت واحد مسکونی را در برمی‌گیرد و مابقی آورده متقاضیان است. همچنین آورده متقاضیان در پنج مرحله به حساب سازندگان واریز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد است در خصوص جزئیات آن اعلام کرد: تسهیلات در تهران و شهرهای جدیدی که پوشش جمعیتی تهران در آنها ثبت‌نام می‌کنند ۴۵۰ میلیون تومان، ۴۰۰ میلیون تومان در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان است. این تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد است و از سوی شورای پول و اعتبار ابلاغ شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ر ضا

    آقا میری وام کمک اجاره بها بگیری ی بهونه میگیرن دست بسرت کنن رفتم برا ثبت نام در هشتگرد میگن بیمه ات باید مال تهران باشه بگید شوخی کردیم خیال مردمو راحت کنید

  • ناشناس

    آره من همین الان مستاجرم باحقوق اداره کاری وهزارتا مشکل بچه کوچیک دارم کژ دارو مریض حقوقمو به آخر برج می‌رسونه ماهی دو ملیون پونصد تو تهران کرایه خونه میدم خدایا خودت کمک کن

  • ناشناس

    شماچندجا‌بایدسودببرید۱۸درصدسودفروش‌میلگردوسیمانتان‌‌باآن‌گرانی

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید سه ماه بیشتره ثبت نام کردیم هنوز پیام نیومده کی پیام قبول شدگان ارسال میشه

  • ناشناس

    سلام ما در مسکن ملی ثبت نام کردیم جوابی نیامده

  • بهار

    ما کل پول پیشمون ده تومانه چه جوری ثبت مسکن کنیم زیر پوشش کمیته هستیم

  • بهار

    سلام دولت باید قشری که هیچی پول ندارن رو مسکن بده این همه منابع طبیعی کجا میره چرا باید ما ازمملکتی که توش زندگی میکنیم هیچ سهمی نداشته باشیم

  • بهار

    در شان ما این زندگی نیست که من با یه شوهر تشنجی زیر پوشش کمیته امداد دارم تو زیزمین انباری بدون امکانات زندگی میکنم واقعا این حق ما نیست ازیه بیمار هم نگهداری میکنم بیماری که سالم بهخاطر بی قانونی چند سال پیش ماشین میزنه وفرار میکنه این همسرم رو دیگه مشکلدار میشه

  • بهار

    واقعا این لیاقت ما ازاین دنیا نیست که اشرف مخلوقات باشیم ولی هیچ حقی تو این مملکت نداریم حتی یه خونه نداریم اخه این چه وضعیتی هست تو هرجایی دنیا بودیم هیچی نداشتیم کاروخونه داشتیم

  • خپل شاد

    اعتراض به مسکن ملی چندروز طول میکشد تا جواب بدهند