کد مطلب: ۵۷۰۳۴۹

نحوه سرمایه‌گذاری بهتر و امن‌تر / آیا وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟

نحوه سرمایه‌گذاری بهتر و امن‌تر /  آیا وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟

در آخرین کارنامه ماهانه بازارها بورس با بازدهی بیش از ۱۲ درصدی بهترین عملکرد را داشته، در دوره بلندمدت هشت ساله دولت روحانی نیز بورس با افزایش ۲۴ برابری بیشترین بازدهی را داشته است. آیا اکنون فرصت سرمایه‌گذاری در بورس است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟ چگونه می‌توان امن‌تر و بهتر در بورس سرمایه‌گذاری کرد؟ چرا بازدهی بورس از تورم و دیگر بازارها جا مانده است؟ صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس چه کارکردی دارند؟ چه اتفاق جدیدی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری افتاده است؟ در کدام صندوق‌ها نباید سرمایه‌گذاری کرد و بهترین روش سرمایه‌گذاری در آنها چطور است؟ این‌ها بخشی از سوالاتی است که امشب ساعت ۲۲ در لایو اینستاگرام تجارت‌نیوز به آنها پاسخ داده خواهد شد.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام و میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس دو مهمان این برنامه هستند که قرار است به سوالات ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز پاسخ دهند.

صبح امروز میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داده که دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شده است. وی در توییتی نوشته است: «دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد. زیرساخت قانونی توسعه و دسترسی واقعی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تحقق شعار توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم شد. فین‌تک‌ها و استارتاپ‌های مختلف می‌توانند شاهراه جذب بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند.»

برای مشارکت بیشتر در این برنامه، سوالات خود درباره وضعیت فعلی بازار سهام و روند احتمالی آینده بورس در انتهای این خبر ثبت کنید تا کارشناسان برنامه به آنها پاسخ دهد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد رضا

    دونمونه برایتان مثال می زنم تا به خوبی به وضعیت بخشی از بورس در حال حاضر پی ببرید. مثال اول :در سال گذشته سهام گدنا در فرابورس عرضه ی اولیه شد. به هر نفر 10 سهم تعلق گرفت. در هنگام تقسیم سود به هر سهم 15 ریال سود اختصاص یافت! شرکت مربوط علی رغم این که سازمان بورس اعلام کرده بود که سود شرکت ها از طریق سجام به حساب افراد ذی نفع واریز شود، ابلاغ کرد که سهام داران گدنا باید به شعب بانک ملت مراجعه و سود خود را دریافت کنند! حساب کنید یک نفر باید چه قدر هزینه کند و وقت بگذارد تا 150 ریال سود خود را بگیرد! مثال دوم: سهام وسپهر سال گذشته در فرابورس عرضه ی اولیه شد. این سهام متعلق به بانک صادرات است. به سرمایه گذاران در این سهام حدود 10% سود تعلق گرفت و این در حالی بود که از قیمت اولیه ی هر سهم نیز حدود 1000 ریال کاسته شد. این یعنی اگر مردم در بانک صادرات حساب یک ساله باز می کردند اصل پول شان سر جای خود بود و حداقل 15% نیز سود می گرفتند و حالا با خرید سهام وسپهر هم 1000 ریال از سرمایه ی آن ها کم شده و هم حداقل 5% کمتر سود گرفته اند! کسانی که این بلا ها را سر مردم می آورند تابع کدام یک از اصول و شرافت انسانی هستند؟! کاری به دین و خدا و آخرت هم نداریم !

  • احمدی

    صندوق استارز سرمایگذاری کردم واز شهریور۹۹تا حالا انگاری مرده و پوسیده

  • ناشناس

    سال سال سیمانی هاست یاعلی

  • ناشناس

    این مسولین حقوقی های بانکی از جمله بانک ملت و صادرات و تجارت را اگر زودتر محاکمه کنن بازگشت پول به بورس زودتر انجام خواهد شد…..آقای بیگدلی حقوقی بانک ملت که با صلوات ۶۸۰ میلیون پاداش برای خودت واریز کردی از جیب سهامداران …..باید پاسخگو باشی در دادگاه

  • جعفر

    خدا لعنتت کنه حقوقی شصدف فقط میخواستی به من ضرر بزنی خدا ازت نگذره ، و سهمهای که اکثرا ۱۰ یا ۲۰ درصد میره بالا بعد میاد پایین ولی شاخص داره میره بالا به غیر از بعضی سهم ها مواظب خالی کردن باشید

  • ناشناس

    بله هست

  • ناشناس

    لطفا بپرسید سهامداران عدالت یا بقیه که چیزی از بورس نمیدونند آیا برای خودشان و بورس درسته که سهام مستقیم خودشان معامله کنند
    درمورد سهامداران عدالت پیشنهاد معرفی سبدگردن چطور است؟

  • ناشناس

    این آقای الیاس کارشناس تجارت نیوز که تا حالا منفی باف تشریف داشتند ببینیم اون یکی چی میگه

  • ناشناس

    تجارت نیوز ساعت ده و نیمه شب هنوز پیش بینی فردا رو نگذاشته نظرات را هم نزده تو سایت
    احتمالا بازهم بوی تعطیلی عمومی کرونا می آید جلوتر به استقبال رفته

  • ناشناس

    سهامی که به اسم عرضه اولیه در بازار به مردم می‌فروشند بر چه اساس قیمت گذاری می‌شود ۰۰۰۰در شهریور ۹۹به اسم تقسیم ثروت پالایش را به مردم دادند حتی از طریق بانک‌ها قابل خرید بود وشما بهتر میدانید افرادیکه از بانک خریدند هیچگونه اطلاعی از وضعیت بورس نداشتند وبا ۳۰درصد تخفیف وتورم یک ساله چطور امروز ۳۰درصدهم درضرر هستیم این کار تقصیر کی بوده آیا افرادیکه در راس کار بورس بودند نمی‌دانستند چه به روز مردم میاید