کد مطلب: ۴۶۵۵۱۴

سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای کسانی که برای اولین بار صادرات می‌کنند

سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای کسانی که برای اولین بار صادرات می‌کنند

سرپرست وزارت صمت گفت: صادرکنندگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می‌کند، تنها مجازند تا در سقف ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته باشند و تنها پس از رفع تعهد ارزی، می‌توانند مجددا صادرات کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین مدرس خیابانی، سرپرست این وزارتخانه در دیدار با هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تقدیر از تلاش صادرکنندگان ، گفت: صادرکنندگان در شرایط حساس کنونی اقدام به صادرات و تامین نیازهای ارزی کشور می‌کنند و این، یک اقدام ستودنی است.

وی از تعیین سقف و در نظر گرفتن سابقه برای صادرات آن دسته از صاحبان کارت‌های بازرگانی خبر داد که برای اولین بار اقدام به انجام صادرات می‌نمایند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: از این پس، صادرکنندگانی که برای اولین بار اقدام به انجام فعل صادرات می‌نمایند، تنها مجاز خواهند بود تا در سقف ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته باشند و تنها پس از رفع تعهد ارزی، مجدد بتوانند صادرات خود را ادامه دهند.

وی همچنین از هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درخواست کرد تا بازنگری جدی بر روی شرایط صدور کارت‌های بازرگانی انجام دهند تا جلوی تخلفات در حوزه کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف گرفته شود.

به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز ارز حاصل از صادرات غیرنفتی، تامین‌کننده اصلی نیازهای کشور است و بر این اساس باید تمام تلاش خود را به کار بست تا بتوان از صادرات حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.