خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۹۱۱۸

شاخص بورس در نیمه دوم سال به کدام سمت می‌رود؟

شاخص بورس در نیمه دوم سال به کدام سمت می‌رود؟

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش‌بینی وضعیت بورس در نیمه دوم سال گفت: من تصور می‌کنم در نیمه دوم سال بازار روندی صعودی را تجربه کند. این مهم حتی در صورت رای آوردن ترامپ محقق خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس با ثبت جمعا ۵۲ هزار واحد افت در معاملات دیروز، به کانال ۱.۵ میلیون واحد سقوط کرد و روی ۱ میلیون و ۵۹۹ هزار واحد ایستاد.

بخش عمده‌ای از نمادهای معاملاتی در فرآیند دیروزبازار سرمایه، بین ۴ تا ۵ درصد کاهش ارزش سهام داشته و اکثراً به حداقل دامنه نوسان رسیده‌اند. هر چند که برخی از نمادها نیز توانستند به نزدیک سقف دامنه نوسان (مثبت ۵ درصد) برسند که نماد بکاب با رشد ۴.۹۸ درصدی، بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

اما نمادهای وتجارت، سیتا، خودرو، شپدیس، ومعادن، کاما و فارس از اصلی ترین نمادهایی بودند که افت منفی ۵ درصدی ارزش سهام خود را در معاملات دیروز تجربه کردند.

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که دلیل ریزش شاخص چه بود؟ گفت: بورس روز دوشنبه باقی مسیر طی شده شنبه را رفت و بحث‌های مطرح شده در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه بر سهام‌داران مردد تاثیر منفی گذاشت.

وی ادامه داد: البته حقوقی‌ها هم حمایت نکردند و امروز از اواخر وقت خریدهای حمایتی در چند نماد انجام شد اما با وجودی که دوشنبه نیز بازار وضعیتی منفی داشت حمایتی صورت نگرفت، می‌توانم بگویم حتی از چهار روز قبل برخی حقوقی‌ها دست به فروش سهام زدند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش‌بینی وضعیت بورس در نیمه دوم سال گفت: من تصور می‌کنم در نیمه دوم سال بازار روندی صعودی را تجربه کند. این مهم حتی در صورت رای آوردن ترامپ محقق خواهد شد.

وی گفت: فراموش نکنیم وضعیت بازار در این دوره زمانی به این نکته نیز بستگی دارد که دولت بازار را چگونه کنترل کند و بازارگردانی چطور انجام شود، در صورت درستی این اقدامات فکر میکنم دوره سود دهی بازارآغاز می شود.

وی در خصوص زمان پایان عقب نشینی شاخص نیز توضیح داد: از منظر تکنیکال وقتی اصلاح صورت می‌گیرد بازار نیاز به کف‌سازی داریم. از این رو تصور می‌کنم زمانی که بازار بخواهد وارد روند صعودی شود نیاز داریم شاخص دو- سه روز مثبت باشد و با خوردن به مقاومت کوچک افزایش عرضه اتفاق بیفتد.

در واقع این در جا زدن باید کاری کند سهام داران اصلی بفهمند سهم‌ها به کف رسیده که رسیده تا شروع به جمع کردن سهم‌ها کنند.

صادقی در جواب این سئوال که پایان سال بورس در کدام کانال خواهد بود؟ نیز گفت: این سوال سختی است اما من فکر میکنم بین دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را پایان سال ببیند.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۱۳

    هیچکس از فردای بورس خبر نداره چه برسه به پایان سال، اول اجازه بدید اصل پولم برگرده تا بتونم در مورد آخرسال هم فکر کنم، فعلا چیزی واسه باختن ندارم که دارید دوباره دره باغ سبز نشونم میدید، همگی پر سود باشید وسبز

  • Boorsba

    شاخص 2700 تا آخر سال جک خنده داریه که حقوقی ها الان واسه هم تعریف میکنن خیلی از این سهام دارها نشستن تا تو کانال 2000 بفروشن پولشون بردارن فرار کنن
    شاخص 2700 شاخصیه که تا اصلاحات اقتصادی اتفاق نیفته هیچ وقت امکان پذیر نیست.احتمالا تا آخر سال شاخص به همون 2000 برمیگرده
    دولت تا اون موقع 6 ماه وقت فرهنگ سازی و اعتماد سازی داره
    در غیر این صورت باز هم ریزش سنگین تو 2000 داریم

  • حسین

    من از بورس راضیم به هیچعنوان هم تو صف فروش نمیرم.

  • ناشناس

    خدایش تو این بورس گیج شدیم.

  • گربه سیاه

    شاخص بزودی‌ روی 1450 قرار میگیره یا سهامداری کن یا زودتر با کمترین ضرر خارج شو ، اینجا ایران است

  • علی

    سلام بازار بورس از ۱۰ روز دیگر صعودی خواهد بود و دلار هم گران خواهد شد و این روند تا ۵ روز به انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت.

  • سپهر

    نترسید اونهایی که میگن میریزه دلال طلا و سکه مسکن هستن قطعا تا آخر سال صعودی هستش.
    اگه پولت نیاز نداری تو این قیمت ها نفروش مفته دیگه گیرت نمیاد این قیمت ها.

  • ناشناس

    مردم محترم وسهامداران عزیز ازتون صمیمانه خواهش میکنم آتیش به سهامتون نزنید ی عده دلال داران تحلیل های الکی میدن که مردمو ناامید کنن که اقدام به فروش سهامشون کنن ومفت بفروشن که خودشون بتونن با کمترین قیمت ازشون بخرن وباقیمتهای نجومی دوباره به خودتون بفرشونن. پس لطفا فقط 3تا 5 روز صبر کنید ونفروشید لطفا.

  • سعیدی

    سلام ۳۰ هزار ۸۰ هزار هر دو هفته مگه گدا ی فروختیم بانک ملت قسطی،که نیست به خدا احتیاج دارم کهدفروختم

  • سعیدی

    سلام بانک ملت کم کم میاری می کنه ما چکار کنیم اونم بعد ۳ماه خرداد۱۰ حالا که داره پرداخت میکنه ۳۰ ۸۰ هزار تومان یعنی می احتیاج دارم به خدا