کد مطلب: ۲۱۲۴۳۱

شرکت تویوتا به آمریکا هشدار داد

شرکت تویوتا به آمریکا هشدار داد

شرکت صنعتی خودروسازی تویوتا روز جمعه نسبت به نتایج منفی اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم که دونالد ترامپ در صدد وضع آن است، هشدار داد.

تویوتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعمال تعرفه‌ها منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار آمریکا خواهد شد و این تصمیم کاخ سفید نتایج منفی بر خودروسازان، واردکنندگان و مصرف کنندگان خودرو خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشدار تویوتا پس از آن منتشر می‌شود که ترامپ پنجشنبه گذشته (10 اسفند 96) اعلام کرد، برای حمایت از تولید‌کنندگان آمریکا، تعرفه‌های سنگین برای واردات فولاد و آلومینیوم وضع می‌کند، تصمیمی که می‌تواند موجب شعله ورشدن جنگ تجاری میان شرکای واشنگتن مانند چین، روسیه و اتحادیه اروپا شود.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز به این اقدام احتمالی ترامپ واکنش نشان داد و از تدارک اقدام مشابه علیه برندهای مشهور آمریکایی خبر داد.

وی گفت: به جای آن که اعمال تعرفه سنگین از سوی آمریکا، مشکلی راحل کند، وضعیت را بحرانی‌تر می‌نماید و ما نمی‌توانیم شاهد چنین تدابیر ظالمانه باشیم و بیکار بنشینیم.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است که ترامپ قصد ندارد در اعمال تعرفه‌های جدید، استثنایی برای کشورهای همپیمان قائل شود.

از سوی دیگر، «فرنسوا فیلیپ شامپاین» وزیر تجارت بین المللی کانادا نیز در واکنش به این اقدام احتمالی ترامپ گفت: هرگونه وضع تعرفه گمرکی آمریکا بر صادرات فولاد و آلومینیوم کانادا کاملا مردود است.

بازار خودرو آمریکا نخستین بازار فروش محصولات تویوتا در سال گذشته میلادی است، به طوری که این شرکت ژاپنی توانست در این مدت 2 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به فروش برساند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.