کد مطلب: ۷۴۵۶۱۲

علت اصلی آلودگی هوا اعلام شد

علت اصلی آلودگی هوا اعلام شد

آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر به وضعیت قرمز و بسیار ناسالم رسیده است و وزیر کشور می‌گوید ۶۰ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک و ۴۰ درصد دیگر مربوط به منابع ثابت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر کشور علت اصلی آلودگی هوا را مربوط به حمل‌و نقل عمومی و خودروها و متورسیکلت‌ها دانست.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مدیریت آلودگی هوا و تاثیرات آن در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: ۶۰ درصد آلودگی هوا طبق بررسی ها مربوط به منابع متحرک و ۴۰ درصد منابع ثابت است. در بحث منابع متحرک حمل و نقل عمومی و خودروها و موتوسیکلت‌ها مطرح است. بر اساس تصمیماتی که گرفته شده است، تعداد قابل توجهی موتورسیکلت برقی را قرار است وارد کنیم و جایگزین موتورسیکلت‌های با سوخت نامناسب کنیم.

وی افزود : هم چنین بحث نوسازی ناوگان عمومی مطرح است و قراردادهایی در این زمینه بسته شده و تعدادی اتوبوس جدید هم برای تحویل از کارخانه‌ها آماده تحویل و شماره گذاری هستند. علاوه بر این شهرداری کار خوبی را برای کاهش مسیر ترددها با اصلاح تقاطع ها شروع کرده است.

وی ادامه داد: در کنار اینها بحث سوخت مطرح است، وزارت نفت در حال کار درباره سوخت‌های یورو ۵ است تا بیشتر آن را در استفاده خودروها در شهرها داشته باشیم. در منابع ثابت هم که درباره پالایشگاهها و کارخانه‌هاست برنامه هایی در دستور کار است که با سوخت‌های بهتر کار کنند. البته مهاجرت نسبتا قابل توجه به تهران و افزایش جمعیت موجب افزایش آلودگی شده و کاهش نزولات آسمانی هم در این روند موثر بوده است.

وزیر کشور درباره تغییر برخی استانداران گفت: بحث تغییرات استانداران بستگی به عملکردها دارد، هر وقت احتیاج باشد این تغییرات انجام می‌شود.

وحیدی در پاسخ به سوالی دیگر درباره احتمال پذیرش دختران افغان محروم شده از تحصیل در افغانستان در دانشگاه های ایران اظهار کرد: همین الان به اتباع افغانستانی در ایران خدمات آموزشی خوبی داده می شود و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند. ترجیح ما این است که این مسایل در داخل افغانستان حل شود. پذیرش اتباع جدید برای ما با این تعداد مهاجر که در کشور داریم، محدود است و مشکلاتی دارد اما به مهاجرانی که اکنون در ایران هستند تلاش شده خدمات آموزشی خوبی داده شود که در حال انجام است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تولید خودرو های بی کیفیت

  • مجید

    متاسفانه هر سال بدتر میشود مسئولین فقط حرف میزنند این حرفها را همه میدانند که منابع آلودگی از کجاست بگوئید چه اقداماتی سریع باید انجام داد تا این معضل حل شود

  • ناشناس

    خوب باید چکار کرد تهش نتیجه گیری و اقدام درست چیه که هوا پاک بشه مردم هم بتونن هم به امور روز مرشون بدون مشکل رسیدگی کنن