کد مطلب: ۴۳۰۴۹۴

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد مالی مادیرا

۹ برابر شدن سرمایه سهامداران یک نماد طی یکسال!

9 برابر شدن سرمایه سهامداران یک نماد طی یکسال!

بررسی عملکرد مالی مادیرا نشان می‌دهد این شرکت در 9ماه نخست امسال توانسته بیش از دو هزار میلیارد ریال سود محقق سازد که 120 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران که با نماد مادیرا و سرمایه ثبت شده 1200 میلیارد ریالی در فرابورس ایران فعالیت می‌کند در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 30آذر امسال خود دو هزار و 458 میلیارد ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 119درصدی را نشان می‌دهد. البته با توجه به افزایش سرمایه دو هزار میلیاردی اخیر این شرکت سود هر سهم آن 768ریال شناسایی شده که 18درصد کمتر از 9ماهه نخست پارسال بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، مجموع بدهی‌های مادیرا در این مدت سه هزار و 609 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 14 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که مجموع دارایی‌های جاری و غیر جاری این شرکت در این مدت با رشدی 56 درصدی نسبت به سال گذشته 9 هزار و 653میلیارد ریال گزارش شده است.

3 13

روند فروش مادیرا در 5سال اخیر

مادیرا در 9 ماه نخست امسال در مجموع از فروش محصولات نمایشی، محصولات کامپیوتری، لوازم خانگی و سایر محصولات و خدمات خود 9 هزار و 425میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 110درصدی داشته است. به طوری که میزان فروش 9ماه نخست این شرکت حتی از کل سال گذشته نیز 36درصد بیشتر بوده است.

رشد فروش در حالی رخ داده که جمع بهای تمام شده تولید و خدمات این شرکت نیز در 9 ماه نخست 5 هزار و 407 میلیارد ریال اعلام شده که در مقایسه با کل سال گذشته رشدی 38 داشته است. این شرکت در اهداف و راهبردهای آتی مدیریت خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده که قصد راه‌اندازی خط تولید یخچال را دارد. همچنین تولید و فروش لوازم خانگی، توسعه بازارهای فروش و بهبود خدمات پس از فروش از اهداف دیگر مادیرا اعلام شده است.

2 26

روند فروش ماهیانه مادیرا

همچنین بر اساس گزارش فعالیت ماهانه، این شرکت در دی ماه 15 هزار و 583 میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به ماه آذر 9 درصد افت داشته است. همچنین مروری بر عملکرد ماهانه یکسال اخیر مادیرا نشان می‌دهد بیشترین میزان ماهانه در آذر اتفاق افتاده که مادیرا توانسته بیش از 17 هزار میلیارد ریال فروش داشته باشد.

مادیرا در یکسال اخیر در حالی بازدهی 800 درصدی داشته است که روند صعودی این نماد در بازه سه ماهه و یکماهه نیز پابرجا بوده است؛ به طوری که قیمت هر سهم آن در یک ماه اخیر بیش از 35 درصد افزایش داشته است. مادیرا در حالی روز شنبه را با صف خرید به پایان رساند که در روزهای معاملاتی اخیر اغلب در محدوده منفی معامله شده و در فاز اصلاح قرار گرفته بود. با این حال به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت مادیرا مجددا از سر گرفته شده و این شرکت به اهداف بالاتری صعود کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگر پراید تو دو سال از 6 میلیون نشد 66 میلیون