کد مطلب: ۴۴۰۶۶۵

عملکرد هفتگی بورس:

رشد ۵ درصدی شاخص در هفته دوم سال / میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز ۷ میلیون سهم گذشت

رشد ۵ درصدی شاخص در هفته دوم سال / میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز ۷ میلیون سهم گذشت

در دومین هفته معاملات بورس در سال ۹۹، شاخص کل ضمن رشدی ۵ درصدی از سطح ۵۴۷ هزار واحدی نیز عبور کرد تا روند صعودی شاخص ادامه داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در پایان دومین هفته معاملاتی سال نیز با ۲۶ هزار و ۳۹۱ واحدی ( ۵ درصد) به سطح ۵۴۷ هزار و ۶۵۸ واحدی رسید تا دومین هفته صعودی خود را در سال جدید تجربه کند. این در حالی بود که در پایان این هفته که به دلیل تعطیلات پایان عید تنها ۳ روز معاملاتی داشت، شاخص کل هم‌وزن نیز ۶ درصد رشد داشت.

در روز شنبه ۹ فروردین شاخص کل بورس در حالی رشدی ۲٫۲ درصدی را تجربه کرد که کل ارزش معاملات بورس در این روز ۳۶ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال بود. این در حالی بود که در روز شنبه ۷۰۵ هزار و ۲۰ معامله صورت گرفت که طی آن ۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون سهم جابجا شد. در روزی که ارزش خرید حقیقی‌ها بیش از ۲ برابر حقوقی‌ها بود سه نماد وبلمت، غگل و ومعادن بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

دومین روز معاملاتی هفته نیز با صعودی چشمگیر همراه بود و در پایان روز شاخص کل با بیش از ۱۳ هزار واحد رشد وارد کانال ۵۳۲ هزارتایی شد. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز ۲٫۸ درصد رشد داشت و تعداد معاملات از مرز یک میلیون و ۱۴۲ مرتبه گذشت. طی این معاملات بیش از ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال دادوستد شد. در روز یکشنبه نیز حجم خرید حقیقی‌ها بیش از ۷۲ درصد بود که در این میان وبملت، غگل و وتجارت به ترتیب با ۲ هزارو ۴۶۵، ۲هزار و ۴۵۶ و هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات بورس را داشتند.
14

دوشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته بود. در این روز اگر چه شاخص کل با افتی ۳ هزار واحدی آغاز به کار کرد اما در ادامه روندی صعودی به خود گرفت و توانست ضمن جبران افت، ۲۰۰۰ واحد نیز رشد داشته باشد. در این روز معاملات بورس به دلیل اختلال در هسته معاملاتی با نیم ساعت تاخیر آغاز شد که این موضوع در محافل مختلف اعتراضات فراوانی را به همراه داشت. در این روز ارزش کل معاملات بورس بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به روز قبل افتی ۵ هزار میلیاردی را نشان می‌داد. در جریان معاملات روز دوشنبه نماد ومعادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد حکشتی بیشترین تاثیر منفی را شاخص کل داشتند.

در پایان هفته ارزش کل معاملات این هفته در حالی از مرز ۱۵۲ هزار میلیارد ریال گذشت که میانگین ارزش معاملات روزانه نزدیک ۵۱ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته رشدی ۵۵ درصدی داشته است. همچنین میانگین حجم معاملات روزانه نیز در پایان این هفته به ۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته ۶۳ درصد بیشتر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.