کد مطلب: ۴۵۲۸۵۲

عملکرد هفتگی بورس:

دومین هفته متوالی سقوط بورس به ثبت رسید / شاخص کل ۴٫۸ درصد افت کرد

دومین هفته متوالی سقوط بورس به ثبت رسید / شاخص کل ۴٫۸ درصد افت کرد

در هفته منتهی به ۷ خرداد ماه شاخص کل اگر چه با افتی ۴٫۸ درصدی مواجه شد اما با توجه به صعود ۱۲ هزار واحدی در روز آخر، به نظر می‌رسد روند اصلاحی آن به پایان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان هفته منتهی به ۷ خرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای دومین هفته متوالی با افت مواجه شد و در نهایت با ۴٫۸ درصد کاهش به سطح ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحدی سقوط کرد. این در حالی بود که در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد. همچنین در این هفته شاخص کل هم‌وزن نیز ۳ درصد کاهش یافت. در این هفته به دلیل تعطیلات عید سعید فطر تنها ۳ روز معاملاتی وجود داشت.

H0 3

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل حدود ۲۷ هزار واحد سقوط کرد تا سهامداران هفته را با نگرانی آغاز کنند. در این روز اگر چه حجم معاملات بازار سهام بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۹ میلیون سهم بود اما ارزش معاملات کمتر از ۸۳ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید. در جریان معاملات این روز که سهم خرید حقیقی‌ها بیش از ۷۷ درصد ارزش معاملات بود سه نماد خساپا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

پس از دو روز وقفه؛ دومین جلسه معاملاتی هفته در روز سه‌شنبه رخ داد. در این روز ۸۸۷ هزار و ۷۸۷ معامله صورت گرفت که طی آن ۷ میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۸ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در این روز شاخص کل بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد سقوط کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز ۳٫۵۷ درصد افت کرد. سه نماد خودرو، وبملت و فولاد به ترتیب با ۴۲۱، ۳۶۰ و ۲۹۸ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص با افتی ۱۲ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد اما رفته رفته و با گذشت زمان شاخص کل روندی صعودی به خود گرفت و در پایان بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد. چهار نماد فولاد، شستا، وامید و فارس هر کدام با بیش از هزار واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش کل معاملات در این روز بیش از ۸۸ هزار میلیارد ریال بود که طی جابجایی ۱۳ میلیارد و ۱۸۸ میلیون سهم صورت گرفت. همچنین در آخرین روز هفته، عرضه اولیه نماد «آریا» انجام شد که در آن بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر مشارکت کردند تا رکوردی تازه در این عرصه به ثبت برسد. عرضه اولیه‌ای که در آن به هر کد بورسی حداکثر ۵۸ سهم معادل حدود ۳۷۸ هزار تومان تخصیص داده شد.

H1 3

در پایان هفته، میانگین ارزش معاملات روزانه ۸۰ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال به ثبت رسید که در مقایسه با هفته گذشته بیش از ۲۱ درصد افت داشت. این در حالی است که عرضه اولیه «غزر» که قرار بود روز چهارشنبه انجام بگیرد، به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابک

    نگران اصلاح نباشید مطمئن باشید رشد بورس از همه مارکتهای دیگه بیشتر است.فریب دلالان رو نخورید که پشیمونی سودی نداره

  • ناشناس

    چرا سهام اریا به من ندادند ۵روزپیش پولش واریزکردام بودم

  • ناشناس

    نگران نباشید

  • عباس آبادی

    نه چه نگرانی 35 میلیون در این چند روز از حساب یرزش داشتم. به قولی معروف باید خوشحال هم باشم. نه
    اگر چه رزق. روزی مقسم است. ولی باید فکر اساسی هم فراموش نشود. بدانیم گنج خدا بی پایان است. حال بورس بال برد. یا پایین.

  • مهران زارع

    حالا در نظر بگیرید که اگر بورس ایران درصدی نبود چه اتفاقاتی می افتاد؟ حدس زدنش خیلی راحته

  • ناشناس

    از اخرین روز بورس مشخص شد که بورس دوباره به روزای صعودیش برمیگرده