کد مطلب: ۴۶۹۳۵۰

فروش آبشاری سهام عدالت در بورس / مشتریان بانک ملی منتظر باشند!

فروش آبشاری سهام عدالت در بورس / مشتریان بانک ملی منتظر باشند!

فروش ۷۵ میلیارد تومان سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ملی در بورس انتقاداتی را به همراه داشته است. از سوی دیگر سوال مهم این است که با این فروش در روز گذشته، آیا در روزهای آتی مشتریان بانک ملی می‌توانند شاهد وجه واریز سهام عدالت خود باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که همچنان سهامداران سهام عدالت از عدم واریز وجه گلایه می‌کنند به نظر می‌رسد اتفاق مهمی رخ داده است.

در روز گذشته فروش ۷۵ میلیارد تومان سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ملی در بورس انتقاداتی را به همراه داشته است. از سوی دیگر سوال مهم این است که با این فروش در روز گذشته، آیا در روزهای آتی مشتریان بانک ملی می‌توانند شاهد وجه واریز سهام عدالت خود باشند.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: گرچه روز گذشته معاملات بازار سرمایه در اولین ساعات کاری خود از روند مثبتی برخوردار بود اما بعد از گذشت یک ساعت ورق معاملات برگشت. برخی از فعالان بازار یکی از دلایل اصلی اتفاقات روزگذشته بورس را عدم مدیریت در عرضه سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ملی عنوان می‌کنند.

روش مستقیم سهام عدالت که به نوعی بی‌عدالتی را به نمایش می‌گذارد همچنان در پروتفوی دارندگان این سهام لحاظ نشده و دارندگان این سهام به روش سنتی و غیرمستقیم باید نسبت به فروش آن اقدام کنند. نکته بدتر اینکه افراد مدت‌هاست سهام را فروخته‌اند اما هنوز به مبلغ فروش نرسیده‌اند.به اعتقاد کارشناسان این روش دقیقا سلب اختیار از مردم برای مدیریت دارایی خود است.این چندمین‌باری است که بانک‌ها به دلایلی نامعلوم اقدام به عرضه سهام عدالت در روزهایی که بازار تاب‌آوری چندانی ندارد، می‌کنند.

در روزی که شاخص می‌توانست در کانال ۲میلیون واحدی جای پایش را محکم کند، عرضه پر سر و صدای سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ملی بازار سرمایه را با اما و اگر‌های فراوانی مواجه کرد. این در حالی است که مدیر سرمایه‌گذاری این کارگزاری زیر بار این اتفاقات نمی‌رود و این را شایعه می‌داند. به گفته حسام جعفری، فروش ۷۵ میلیارد تومان ازسهام عدالت امری عادی بوده است و حجم فروش سهام عدالت در برابر حجم معاملات روزانه رقم قابل‌توجهی نیست. این در حالی است که به گفته فعالان بازار درمثبت ۵ به اندازه عرضه اولیه سهام عدالت در بازار عرضه شده است و همین موضوع موجب منفی شدن بازار شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی می‌گوید: روزگذشته ارزش معاملات بازار سرمایه به ۱۷ هزارمیلیارد تومان رسید، این در حالی است که درکارگزاری بانک ملی ۷۵ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده است. در هیچ سهمی هم بیشتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ سهم فروخته نشد و سهم‌هایی هم که فروخته شده پرحجم نبوده به‌طوری که زیر ۱۰ درصد از معاملات سهام پرحجم فروخته شد.

حسام جعفری در ادامه می‌گوید: روزگذشته بازار منفی بود اما شایعه‌ای در مورد عرضه سهام عدالت راه انداختند تا وضعیت پیش‌آمده در بورس و ریزش شاخص را ناشی از عرضه سهام عدالت توسط بانک ملی جلوه دهند. او در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای فروش این میزان سهم در روزی که روند بازار رو به منفی است وجود دارد، می‌گوید: این موضوع دست ما نیست و سفارش فروش از قبل ارسال شده بود و قابل پیش‌بینی نیست معاملات تا چه میزان پیش می‌رود. مدیرسرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی با بیان اینکه تاکنون بالای ۳هزارمیلیارد تومان سهام عدالت فروخته‌ایم، عنوان می‌کند: در مورد رفتار روزگذشته بانک ملی در بازار سرمایه و میزان فروش سهام عدالت بزرگنمایی کردند تا ما را مقصر جلوه دهند.

حسام جعفری در پاسخ به اینکه چرا سهامداران نمی‌توانند مستقیم برای فروش سهام عدالت اقدام کنند، می‌گوید: این مشکل را شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید حل کند و تاکنون چنین دستوری به بانک‌ها ابلاغ نشده است. آنها به ما دستور دادند ما هم طبق قوانین موجود مسوول خرید و فروش سهام عدالت هستیم. به گفته او اگردارندگان سهام عدالت درخواست مدیریت مستقیم داده باشند و مراحل ثبت‌نام آنها در سجام بدون مشکل باشد، کارگزار خود را انتخاب کرده باشند و احراز هویت سجام انجام داده باشند و در بخش کارگزاری سهام عدالت نیز احراز هویت شده باشند، سهام عدالت را می‌توانند در پرتفوی خود مشاهده کنند.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    پولم واریز نشد الان شیش روزه شده

  • ناشناس

    یعنی چی اخه روزی 150تومن میریزه بانک ملی به خدا نمیزارم کسی از اطرافیان تو بانک ملی حساب داشته باشند

  • سعید

    بانک ملی پولارو بده

  • صمدس

    سلام.به اطلاع برسد بنده دوتاسهم ۱۵خرداد بانک سپه دادم تاحالا فقط ۲۳۰۰۰۰تک تومان دادن دراین ۸۰ روز نتیجه ای که حاصل شد این بود .اول اربانگ سپه معذرت میخوام.دوم مردم کلا اختیار فروش وواریز پول دست یک سازمان است بدون اجازه او کارگزاریها حتی نمیتوانند نفس بکشند اون جایی نیست جز سپرده گزاری مرکزی .پس آقای فهیمی خوب مردم را سرکار گذاشته .بانک سپه معذرت.آقای فهیمی ماه همیشه پشت ابرنمیماند.ولی شما بدجوری با زندگی مردم بازی کردید .

  • ناشناس

    من سهام عدالت به بانک ملی فروختم این دو ماه دریق از هزارتومان بابا واریز کنید بخدا احتیاج داریم

  • حسین

    بابا بانک ملی پولارو واریز کن این دوماه هزارتومان برا من واریز نکردی

  • حسین

    بانک ملی من این دوماه ۳۰درست فروختم هزارتومان هم واریز نکرده یا امام زمان بابا لنگیم بخدا احتیاج داریم بخدا جرعت خودکشی نداریم وگرنه میکشتیم از این بدبختی خودمو راحت میکردم

    • ناشناس

      سهام عدالتم را ۳۰درصدمیفروشم بانک ملی بخره

  • ناشناس

    سلام برهمه بانک ملی امروز بریز بالای یه ملیون بریز بریزبریززززززززززززززز

  • عبدالرسول ازادی

    سلام ریس بانک ملیی سهام اوخیر خرداد فروختم فقط 2500ب خساب من واریز شده البافی پول من چه شد تو را خدا حیلی مشکل دارم اکر پول داشتم سهام خو را نمی فروختم بانک ملی

  • علی اکبرالماس زاده

    این بودسهام بی عدالت کجای این عدالته مزخرف ترازاین چیزی پیدانمیشه فقط حرف زدن عمل درکارنیست ۳۰روزه درخواست فروش سی درصددوم سهام دادم اونم ازبیشتردرخواست هام فقط چندتاارسال شدندالباقی همه ناموفق اندچراپول واریزنمیشه چرابروزرسانی نمیکنه هرروزبانک ملی سامانه سدادرووپیگیری درخواست هاروتابشودویرایش کردخطاهاروحذف کنم دوباره بلافاصله درخواست بدم یک ماه گذشته هیچکس پاسخگونیست فقط به گردن هم میندازندبدبخت من وامثال من که نیازشدیدداریم به پول فروش سی درصداول ودوم سهام تتابزنیم به زخمی اخه انصاف داشته باشیدکارگربدبخت همیشه حقش پایمال میشه