کد مطلب: ۳۱۱۳۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«فروش مجانی»؛ ترفندی برای رونق مسکن مهر/ کوچ مستاجران تهرانی اجاره‌ها را ارزان کرد

«فروش مجانی»؛ ترفندی برای رونق مسکن مهر/ کوچ مستاجران تهرانی اجاره‌ها را ارزان کرد

یک کارشناس مسکن می‌گوید: با تشدید قیمت مسکن در تهران، مناطق حاشیه‌ای تهران برای خرید خانه رونق گرفته و کوچ مستاجران تهرانی به این مناطق، قیمت اجاره‌بها را به میزان 20 درصد کاهش داده است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، بازار مسکن تحت تاثیر نوسانات دیگر بازارها دچار برخی التهابات شده است و در این شرایط برخی مستاجران تهرانی مجبور به ترک تهران و پناه بردن به حواشی تهران از جمله پرند و پردیس شده‌اند.

مراجعه تهرانی‌ها به مسکن‌های مهر حواشی شهر باعث رونق گرفتن این ساختمان‌ها شده است. در همین حال آگهی‌های آنلاین جالبی برای جلب نظر مستاجران تهرانی مشاهده می‌شود. اخیرا یکی از آگهی دهنده‌های پردیس در تبلیغ ملک خود «فروش مجانی» خانه را درج کرده است.

در این آگهی آمده است:«دسته‌بندی: آپارتمان. سال ساخت: 1397.محل: پردیس. متراژ: 86 متر. قیمت(تومان): مجانی(توافقی)

فرد آگهی‌دهنده درباره چرایی درج «مجانی» در آگهی خود می‌گوید: در گذشته برای فروش خانه‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس هیچ استقبالی نمی‌شد. حالا با جهش قیمت مسکن در تهران فروش خانه‌های مسکن مهری نیز رونق گرفته است. برای جلب مشتری قیمت خانه را مجانی درج کردیم تا افراد با تماسشان از وضعیت ملک پرس‌وجو کنند.

او ادامه می‌دهد: به نظر ترفند جالبی است. با بکارگیری این شیوه تماس‌های بی‌شماری داریم که از قیمت ملک پرس‌وجو می‌کنند. چرا که افراد اکثرا مستجرنشینان در مناطق کمتر توسعه یافته تهران هستند و از این رو ترجیح می‌دهند به جای خانه به دوش بودن با مقدار پولی که پس‌انداز دارند خانه خریداری کنند.
اعلام منابع رسمی هم گواه این را می‌دهد که مراجعه تهرانی‌‌ها به بنگاه‌های املاک شهرهای حومه‌ای تهران همچون پرند، پردیس و ورامین در نیمه نخست امسال رشد داشته است.

در این باره عده‌ای از فعالان بازار مسکن معتقدند که افراد اجاره‌نشین در تهران به دلیل رشد یک باره قیمت‌ها ترجیح داده‌اند به جای ماندن موقت در مناطق مختلف تهران به حوالی تهران برای خرید خانه یا اجاره نشینی رجوع کنند.

از سوی دیگر، دنیای اقتصاد هم در گزارشی نوشته است:«خرید املاک مسکونی در سه شهر (پرند، پردیس و ورامین)حومه‌‌ای تهران طی نیمه اول امسال ۳۰ درصد افزایش یافت. استارت مهاجرت ملکی از کلان شهر تهران به اطراف، با حرکت اجاره‌نشین‌های مناطق جنوبی پایتخت رقم خورد و سپس ۴ گروه دیگر از متقاضیان را همراه کرد. مستاجرهای پایتخت به‌دلیل نزدیک شدن هزینه اجاره‌نشینی به سطح قیمت مسکن در شهرهای جدید، صاحب‌خانه شدن در حومه را ترجیح می‌دهند. بازار خرید مسکن مهر، واحدهای معمولی و خانه‌های ویلایی با قیمت کلی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی در پردیس، پرند و ورامین، گرم‌تر از سایر نقاط است.»

قیمت خانه‌های حوالی تهران هم رشد کرد

در همین حال یک کارشناس مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: به دنبال افزایش قیمت مسکن در شهر تهران شاهد گرانی خانه در شهرهای پرند، پردیس و ورامین هستیم. این روزها این سه شهر جدید نه به اندازه تهران اما به هر حال با رشد قیمت مواجه است. در حقیقت افرادی که توان خرید مسکن را در شهر تهران نداشتند به سراغ این مناطق رفتند تا خانه‌دار شدن را نسبت به اجاره‌نشینی تجربه کنند.

عباس شوکتی‌فرد در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رشد قیمت در حومه تهران نیز حباب باشد و قیمت‌ها در این مناطق نامبرده کاهش یابد؟ می‌افزاید: اینکه بگوییم که در این مناطق قیمت‌ها ریزش خواهد داشت، این طور نیست. بلکه در این سه منطقه نامبرده افزایش قیمت تثبیت خواهد شد. ممکن است به دنبال کوچک شدن حباب قیمت‌ها در تهران، قیمت‌ها در مناطق حاشیه‌ای هم حداکثر حدود 10 درصد کاهش یابد؛ چرا که این مناطق رشد 20 درصدی قیمت‌ها را تجربه کرده بودند. به‌عنوان مثال قیمت مسکن در پرند هر متر حدود یک میلیون تومان ارزش‌گذاری شده بود که اکنون این منطقه هر متر مربع به یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

این کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود با افزایش قیمت مسکن در تهران تعدادی از افراد اجاره‌نشین نسبت به خرید خانه‌های مسکن مهر اقدام کرده‌اند؟ اظهار می‌کند: خرید مسکن مهر برای برخی افراد و قشر خاص است. بنابراین لزوما نمی‌توان گفت که چون قیمت خانه در تهران با رشد چشمگیر مواجه بوده بنابراین مستاجران در تهران به سمت خرید خانه‌های مهر حرکت کرده‌اند. همچنین باید اشاره کرد با اقدام مسئولان و کوچ مستجران به حوالی تهران قیمت اجاره‌بها در تهران 20 درصد کاهش یافت. بنابراین به اعتقاد ما افرادی که در مناطق خوب تهران مستاجرنشین بودند با افزایش قیمت‌ها برای سکونت به مناطق حاشیه‌ای رجوع کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صالحی

    اینجانب در مسکن مهر پرند فاز شش هسا یک به مدت شش سال ثبت نام کرده ام متاسفانه هر سال می گویند تابستان یا زمستان تحویل میدهیم 24/7/97