کد مطلب: ۵۶۳۴۹۵

اعلام جزئیات فوق‌العاده حقوق معلمان، در سال ۱۴۰۰

اعلام جزئیات فوق‌العاده حقوق معلمان، در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصد را از ابتدای فرودین ۱۴۰۰، بلامانع دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ضرایب جدید فوق‌العاده ویژه معلمان از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

بر این اساس، ضرایب جدید فوق‌العاده ویژه معلمان برای مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل، به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصد از یکم فروردین ۱۴۰۰ به شرح زیر، قابل اجراست است:

فوق‌العاده ویژه معلمان در بدو استخدام ۲۱ درصد، در طبقه‌بندی مقدماتی، پایه، ارشد ضریب ۲۱ درصد، خبره ضریب ۲۴ درصد و عالی ضریب ۲۷ درصد محاسبه و در احکام حقوقی فرهنگیان اعمال می‌شود.

متن نامه محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنانه و بودجه به حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«در پاسخ به نامه شماره ۳۹۶۲۴ تاریخ ۹/۳/۱۴۰۰ ، بدین وسیله به آگاهی می‌رساند که درخواست دستگاه‌های اجرایی و آن وزارتخانه محترم در برخورداری از حداکثر تا پنجاه درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر موضوع بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیأت وزیران که این سقف را حداکثر تا سی و پنج درصد تعیین کرده است، قانونی و قابل اجرا نیست.

لذا در این راستا اعمال فوق العاده ویژه موضوع مصوبه مذکور برای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور، به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد مصوبه یاد شده و ترتیبات مندرج در جزء (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات ذی ربط، از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب بلامانع است.»

منبع: وزارت آموزش و پرورش

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    خوش به حال معلمان سالی ده بار افزایش حقوق دارند