کد مطلب: ۴۰۵۶۸۵

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خانه‌ دیگر ارزان نمی‌شود / متوسط قیمت خانه در تهران بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون

قیمت خانه‌ دیگر ارزان نمی‌شود / متوسط قیمت خانه در تهران بین 12 تا 13 میلیون

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: برخی افراد در رسانه‌ها وعده کاهش 35 تا 40 درصدی قیمت خانه را می‌دهند در حالی که این وعده‌ها درست به نظر نمی‌رسد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا التهابات بازار مسکن در تهران فروکش کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با ثبات قیمت ارز شاهد فروکش شدن التهاب قیمت خانه هستیم. در حقیقت قیمت خانه در تهران به تثبیت رسیده است. آنچه که در بازار فعلی مسکن مشاهده می‌کنیم استعلام قیمت برخی مردم از مشاوران املاک است.

منصور غیبی از توصیه دولتی‌ها در بازار مسکن خبر داد و افزود: متاسفانه در این بازه زمانی شاهد توصیه‌های مقامات مسئول دولتی به مردم هستیم. برخی افراد در رسانه‌ها وعده کاهش 35 تا 40 درصدی قیمت خانه را می‌دهند در حالی که این وعده‌ها درست به نظر نمی‌رسد. این وعده‌ها در حالی به مردم داده می‌شود که شاهد حضور دلالان در بازار مسکن هستیم و همین موضوع فرصت خرید خانه با قیمت مناسب را از مردم و مصرف‌کننده نهایی می‌گیرد.

او اظهار کرد: با کاهش التهاب قیمت خانه ما نگران مصرف‌کننده واقعی هستیم. توصیه ما به مردم این است که شرایط فعلی بهترین زمان برای خرید خانه است.

غیبی در پاسخ به این پرسش که متوسط قیمت خانه در تهران چقدر است؟ گفت: طبق آمارهای بانک مرکزی متوسط قیمت خانه در تهران بین 12 تا 13 میلیون تومان است. طبیعتا قیمت خانه در مناطق لوکس نسبت به این میزان به طور چشمگیری کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ کسی حق ندارد به خودش, اجازه دهد که بگوید خانه باز گران میشود مگر اینکه خودش دلال خانه باشد و توی این کسادی, بخواهد سودی ببرد.

    • ناشناس

      درست است از این دولت بعید نیست چون امیدی برای خانه داشتن نداریم

  • ناشناس

    دقیقا فقط دلال ها دارن بازار گرمی راه میندازند خریدی در بازار ملک صورت نمیگیرد مطمئنا وقتی تقاضا کم شود رکود پیش می آید و پس از رکود هم افت شدید قیمت رو شاهد هستیم من خبر موثق دارم که در سال جدید افت ۴۰ درصدی قیمت مسکن رو شاهد هستیم

  • محسن ۲۸/۷

    اتفاقا اکثر کارشناسان اقتصادی دراین رکود به مصرف کننده واقعی توصیه نخریدن میکنند تا قیمتها واقعی تر شود ولی سرمایه گذاران دراملاک برای خارج شدن ازاین رکود توصیه به خرید میکنند.

  • محسن ۲۸/۷در. ۲۲شب

    اتفاقا اکثر کارشناسان اقتصادی دراین رکود به مصرف کننده واقعی توصیه نخریدن میکنند تا قیمتها واقعی تر شود ولی سرمایه گذاران دراملاک برای خارج شدن ازاین رکود توصیه به خرید میکنند.

  • مسلم پر

    دقیقا درست است مگر مصالح ارزان شده که خانه ارزان شودبیشتر مصالح مورد نیاز ساختمان 3الی 4برابر شده نبست به اول سال 97با این توصیف احتمال گران‌تر شدن هم دارد بهترین موقع خرید همین الان است

  • ناشناس

    بنظر من اگردست دلالها کوتاه بشه قیمت نهایی پایینتر از قیمت فعلی میباشد

  • مهدی

    یعنی سال بعد دوباره مسکن گرون میشه؟

  • ناشناس

    خوداین خبرشبهه ناکه …کدام کارشناس؟چرااسمی ازکارشناس برده نمیشه؟این یه جورشوک حساب میشه ….چون این خبرمستندنیست فقط خبری هستش به نفع اون ازخدابیخبرهایی که وضعیت مسکن رو به این روزانداختن…

  • محمد

    دلال اصلی خو دولت است ببین همین وان ۱٬۲که بانک مسکن اعلام کرده . تمام بانک ها تا حالا این وام را میدادند نمونه همین وام رابانک رفاه با سود ۲ درصد میدهد میگیدنه به بانک رفاه مراجعه کنید ولی بانک مسکن اعلام کرده با سود ۱۸ درصد اون هم در موقعیتی که مسکن در حال مثلا افت قیمت است این موضوع وام را اعلام کرده که مانع افت قیمت مسکن شود خود بانک مسکن با دلالان دستش تو یک کاسه است وگر نه در این زمان موقع اعلام یک وام سرکاری نبود.

  • ناشناس

    یکی به این کارشناس بگه ملت پول ندارن بخرن منتظر نیستن