کد مطلب: ۶۰۵۰۸۰

نرخ دلار امروز ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰

نرخ دلار امروز ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۱۴ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز با همان نرخ ۲۷ هزار و ۷۶۷ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه ۱۸ آذر با ۶۳ تومان کاهش، ۲۷۷۱۴ تومان معامله شد. در معاملات امروز، ۲۷۷۷۷ تومان بیشترین قیمت و ۲۷۷۰۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۷۶۷ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۴۴۹ تومان اعلام شد.

بی‌توجهی بازار به خبرهای منفی

عدم تمایل برای خرید دلار در شرایطی در بازار مشاهده می‌شد که سه‌شنبه شب و چهارشنبه ظهر چند خبر سیاسی منفی به بازار مخابره شد. از جمله خبر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران.

ایالات‌متحده روز سه‌شنبه ۱۶ آذر (۷دسامبر) هشت شخص حقیقی و چهار نهاد از جمله یگان ویژه ناجا را به‌دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد. تحریم‌های جدید در حالی اعمال شده است که مقام‌های عالی‌رتبه کشور بارها گفته‌اند، هدف اصلی از شرکت در مذاکرات برجام در وین رفع تحریم‌هاست.

به این ترتیب، رفتار آمریکایی‌ها می‌توانست در بازار چنین تصوری را ایجاد کند که شرایط برای ایجاد توافق جدید میان ایران و آمریکا چندان فراهم نیست. با این حال، بازار به این خبر واکنش خاصی نشان نداد.

اما این ادعا در بازار اثر خاصی نداشت و معامله‌گران چندان آن را جدی نگرفتند. بیشتر فعالان ارزی باور داشتند که باید تا زمان آشکار شدن نتایج دور جدید مذاکرات صبر کنند و پس از این مذاکرات، موقعیت خریدوفروش خود را تنظیم کنند. با قطعی شدن ادامه مذاکرات هسته‌ای در انتهای هفته جاری، احتیاط خریداران ارزی بیشتر شد. همزمان، بخشی از معامله‌گران شروع به فروش ارزهای خریداری‌شده قبلی و به این ترتیب، سود خود از این خریدها را قطعی کردند.

برخی از فعالان نیز باور داشتند دلیل افت دلار وعده رئیس‌کل بانک مرکزی بوده است. صالح‌آبادی دو روز قبل وعده داده بود که سامانه‌ای برای تامین نیازهای ارزی عموم مردم راه‌اندازی خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.