کد مطلب: ۵۸۰۵۲۸

قیمت نیم سکه به ۶ میلیون تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۵

قیمت نیم سکه به ۶ میلیون تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۵

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به شش میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازازهای جهانی امروز پنج‌شنبه پس از گزارش تورم آمریکا و ابهام در وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمریکا به شدت کاهش یافت به رقم ۱۷۵۸ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، پس از آنکه مشخص شد رشد تورم آمریکا در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بوده است قطعیت برنامه فدرال‌رزرو برای آغاز کاهش حمایت‌های مالی خود در سال جاری از بین رفت.

تا ساعت ۷:۰۴ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۷ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۱٫۷۹۵.۵۵ دلار رسید.

قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب هم افت اندکی را به ثبت رسانده بود. این افت و رشدهای کوچک نشان‌دهنده وجود عدم قطعیت و آینده‌ای نامشخص در بازار است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۵ شهریور تا ساعت ۱۸، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۴۴۶ تومان‌ ثابت ماند.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۷۶۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۲۳۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز بیش از یک درصد افزایش یافت و در رقم ۳۲ هزار و ۲۹۶ تومان ثابت ماند.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۶۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۳۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۰۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۲۴ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر شما
    به هر ترتیب پس از مدتی مدید با پایین آمدن طلا ؛ دلار را افزایش دادید که منطقی است . اما چه خوب می شد که با بالا رفتن طلا ، نرخ کاهشی دلار را هم اعلام میکردید . ضمنا قیمت انس طلای جهانی در این لحظه ۱۷۵۴/۳۰ میباشد . باتشکر ایزدی

  • ناشناس

    به نظرتون طلا پایین تر میاد؟