کد مطلب: ۴۲۵۱۶۴

اتفاق عجیب ارزی در دیروز / عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا در آینده

اتفاق عجیب ارزی در دیروز / عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا در آینده

سرمای زمستان در معاملات دیروز دلار انعکاس یافت و شاخص ارزی کشور روزی کم‌نوسان را پشت سر گذاشت. نرخ دلار ساعت 16 سه‌شنبه با افت 40 تومانی به 13 هزار و 450 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در 18 دی پس از بیش از 7 ماه به کانال 14 هزار تومان صعود کرده بود؛ اما یک روز پس از آن با فروکش التهابات غیراقتصادی افت شدیدی را تجربه کرد و از آن پس هم بین دو مرز 13 هزار و 400 تومان و 13 هزار و 550 تومان نوسان محدودی دارد.

در حالی‌که دلار صرافی‌های رسمی همچنان در آستانه مرز 13 هزار تومان قرار دارد، این روزها شاهد افزایش نرخ دلار نیمایی هستیم. نزدیک شدن این دو نرخ به هم می‌تواند با افزایش انگیزه صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی همراه شود.

سکه در انتظار اخبار بازار جهانی

سکه طرح جدید ساعت 16 سه‌شنبه با افت 4/ 0 درصدی به قیمت 4 میلیون و 860 تومان معامله شد. دیروز نرخ دلار در بازار تهران و قیمت طلای جهانی 3/ 0 و 2/ 0 درصد کاهش یافتند. صبح سه‌شنبه طلای جهانی ابتدا تا اوج دو هفته صعود کرد؛ اما رفته‌رفته تغییر مسیر داد و 10 دلار از ارزش خود را از دست داد.

شیوع پرشتاب ویروس ذات‌الریه در چین موجب نگرانی از کندی رشد اقتصادی شده است. صندوق بین‌المللی پول هم روز گذشته انتظار خود از رشد GDP جهان در سال جاری را کاهش داد. در مقابل، دیروز بانک ژاپن سیاست پولی خود را تغییر نداد و چشم‌انداز اقتصادی خود را مثبت اعلام کرد.

این عوامل در کنار نتیجه استیضاح ترامپ می‌توانند مسیر طلای جهانی و سکه را تعیین کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.