خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۷۴۷۲

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۸ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 28 فروردین

در پی رشد طلا در بازارهای جهانی ارزش انواع سکه به جز ربع سکه روند صعودی به خود گرفته و قیمت طلای 18 عیار به 431 هزارو 500 تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت چین که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت کرد و به تقاضا برای این فلز ارزشمند ضربه زد، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش ایسنا، قیمت طلا از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه، بیش از ۵ درصد افت کرده و پایین متوسط قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه قرار دارد و تحلیلگران این وضعیت را نشانه کاهش بیشتر قیمت طلا می‌دانند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و و در ۱۲۷۶.۳۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۲۷۲.۷۰ دلار عقب نشسته بود.

به گفته تحلیلگران شرکت «فیلیپ فیوچرز»، نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مطلوب آمریکا نیز ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را از آغاز سه ماهه دوم تقویت کرده است. به نظر می‌رسد طلا با رشد ریسک‌های نزولی در کوتاه مدت، در مسیر تصحیح قیمت قرار دارد.

طلا یک دارایی بدون سودده است که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی، به عنوان دارایی مطمئن مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما در زمان صعود بازارهای سهام، درخشش خود را از دست می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه به ۷۵۲.۲۷ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان در شش ماه گذشته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در بازار غیر رسمی امروز، قیمت دلار در ساعت ۱۱ برای فروش ۱۳،۷۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۳۵۰ تومان و ۱۳،۴۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۵۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۴۶ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۳۵۰ تومان و ۱۵،۴۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 431 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.