کد مطلب: ۳۹۸۷۲۱

قیمت نیم سکه به ۲۱۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۱۶

قیمت نیم سکه به 2100000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/6/16

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا و ثبات نسبی بهای ارز بود که بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا روز جمعه در حالی بسته شد که قیمت فلز گرانبها در روز پنجشنبه در حدود 40 کاهش یافت و روند نزولی بهای جهانی طلا در روز جمعه نیز ادامه داشت که در نهایت قیمت فلززرد به 1507 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه یک درصد کاهش یافت.

گزارش ماهانه استخدام وزارت کار آمریکا نشان داد رشد فرصت‌های شغلی در ماه اگوست در این کشور بیش از انتظار کاهش یافته است.

جرمی پاول رئیس فدرال رزرو گزارش فرصت‌‌های شغلی را با یک بازار کار تقریبا قوی سازگار دانست و اضافه کرد که علی‌رغم بلاتکلیفی‌های تجاری، وی رکود امریکا را پیش‌بینی نمی‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «فروش یک‌جای طلا در بازار بیشتر به علت لحن خوش‌بین پاول بود. وی اشاره کرد اقتصاد آمریکا هنوز به خوبی عمل می‌کند. بازارها انتظار داشتند سخنرانی وی اندکی ملایم باشد.»

مویا گفت: «در مجموع، چشم‌انداز بلندمدت طلا همچنان قوی است و به علت تصمیمات در مورد نرخ بهره در نیمه ماه سپتامبر، اندکی پرنوسان خواهد بود.»

«دلیل اصلی که طلا همچنان قوی خواهد بود، محرک‌ها فدرال رزرو و بانک مرکزی چین است. سرمایه‌گذاران انتظار کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو را ندارند اما انتظار دارند که صحبت‌هایی در مورد آن صورت گیرد.»

به گفته تحلیلگران، بلاتکلیفی مذاکرات آمریکا و چین و نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان تقویت‌کننده قیمت طلا بوده است.

با این حال، ازسرگیری برنامه‌ریزی شده مذاکرات میان واشنگتن و پکن و تقویت آمارهای اقتصادی آمریکا در روز پنج‌شنبه، دوباره اشتها برای دارایی‌ها پرریسک را برانگیخت و سبب کاهش بیش از 2 درصدی قیمت طلا در جلسه گذشته شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۶/۱۶ قیمت دلار تا ساعت 18، 11,393 تومان اعلام شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو 12,639 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت یورو را 4659 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 90 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 125 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه با افزایش جزئی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 414 هزار و 375 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 100 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 290 هزار تومان و 920 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.