کد مطلب: ۴۰۸۸۹۱

قیمت سکه گرمی به ۸۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۱۴

قیمت سکه گرمی به 850000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/14

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش شدید قیمت فلز گرانبها و ثبات نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه گرمی به 850 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر امیدواری بازارها نسبت به توافق آمریکا و چین و افزایش ارزش دلار کاهش یافت و به 1491 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، پکن و واشنگتن نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری را نشان داده‌اند و روزنامه فایننشیال تایمز روز دوشنبه خبر داد که آمریکا در حال بررسی حذف برخی از تعرفه‌ها روی کالاهای چینی است.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس" در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: امیدواری اخیر به آتش‌بس تجاری میان آمریکا و چین باعث شد شب گذشته ارزش دلار تحکیم شود و قیمت طلا امروز کاهش پیدا کند.

دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه در بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب معامله شد در حالی که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر خوش‌بینی به امضای توافق مقدماتی میان آمریکا و چین و پایان دادن به جنگ تجاری، به بالاترین رکورد خود از ژوییه تاکنون صعود کردند.

دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. جونی تیوس، استراتژیست شرکت یو بی اس در یادداشتی نوشت: اخبار تجاری مثبت در پایان هفته گذشته و ریسک‌پذیری در بازارهای سهام، آزمونی برای انعطاف پذیری طلا و باور بازار به روند صعودی این فلز خواهد بود.

آمار اخیر که نشان داد وضعیت بزرگترین اقتصاد جهان به آن بدی که تصور می‌رفت، نبوده است تا حدودی از نگرانی‌ها نسبت به خطر رکود اقتصادی کاست با این حال بانک مرکزی آمریکا امسال با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی، نرخ‌های بهره را سه بار کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از آمار اشتغال اکتبر آمریکا که بهتر از حد انتظار بود، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش ISM از بخش غیرتولید آمریکا هستند و پیش‌بینی می‌شود این گزارش نشان دهد فعالیت تولیدی در اکتبر اندکی تسریع شده است. اما آمار روز دوشنبه نشان داد سفارش‌های جدید برای کالاهای ساخت آمریکا در سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش داشته و هزینه شرکت‌ها روی تجهیزات کمتر از حد انتظار بوده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ تا ساعت 17، 11,301 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11200 تومان و 11300 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,604 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4672 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و پنج هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با رشد محدودی را تجربه کرده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 408 هزار و 604 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 80 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 290 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.